רובינשטיין החליט להורות למשטרה לחקור החשדות נגד דורון לוי בפרשת הולילנד

שר האוצר נפגש עם נציב מס הכנסה ודן עימו בשאלת השעייתו. הפרשה שנחשפה ב"גלובס", חושפת הטבות בלתי חוקיות ליזמי הולילנד. לוי מכחיש החשדות

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט להעביר לחקירת המשטרה את החשדות שנחשפו ב"פרשת הולילנד" כלפי נציב מס הכנסה, דורון לוי, רו"ח מיכאל ברזילי ואחרים. הפרשה נחשפה ב"גלובס" ביולי 1996, וכן בדו"ח מבקרת אגף מס הכנסה, יעל שביט, שהוגש זמן קצר לאחר מכן לשר האוצר, לפרקליטת המדינה ולמבקרת המדינה.

רובינשטיין הודיע על החלטתו לשר האוצר, דן מרידור, וזה הודיע על כך אתמול (ג') ללוי, ודן עימו בשאלת השעייתו מתפקידו כנציב מס הכנסה עד גמר החקירה. בשלב זה לא ברור האם ימשיך לוי בתפקידו, או אם יצטרך להשעות את עצמו עד תום החקירה וממצאיה. לוי הכחיש בתוקף את כל החשדות שהועלו כנגדו.

החשד המרכזי המועבר לחקירת המשטרה: לוי ובכירים נוספים איפשרו לכאורה לשניים מלקוחותיו של רו"ח מיכאל ברזילי (אביו של סגן נציב מס הכנסה, אודי ברזילי), לבצע העברות נדל"ן במחירים נמוכים בין חברות, תוך הצגת שומה לקויה ובמסווה של "הליך גיור" - דבר שאיפשר להן להתחמק מתשלום מיסים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בגין העיסקאות שביצעו. הגורמים בהם מדובר הם יזמי פרוייקט הולילנד, ומספר חברות שבשליטת אדוארד רייכמן.

ליזמי הולילנד הותר להעביר את הבעלות במקרקעין של החברה לפי שווי 12 מיליון דולר בלבד, בעוד ששוויין הסתכם ב-100-80 מיליון דולר. כל המעורבים חשודים לכאורה בקשירת קשר להונאת מס הכנסה, וברישומים כוזבים במסמכי תאגיד. כמה מהם חשודים גם בניסיון לשבש את הבדיקה מצד מחלקת הביקורת של אגף מס הכנסה ומצד הפרקליטות.

החלטת רובינשטיין התקבלה לאחר שנערכה בפרקליטות בדיקה יסודית של הפרשה, בניהולה של המשנה לפרקליטת המדינה, רחל סוכר. -ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט להעביר לבדיקה במשטרה עניינים שעלו מתוך דו"חות ביקורת הפנים של אגף מס הכנסה (חלקם הועברו למשרד המשפטים וגם למבקרת המדינה) בעניינו של דורון לוי. היועץ המשפטי החליט כך, לאחר בדיקות פנימיות ובירורים, על דעת פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ועל פי המלצת המשנה לפרקליטת המדינה, רחל סוכר, ופרקליט מחוז תל-אביב למיסוי וכלכלה, יעקב כהן". « מאת יואב יצחק «רובינשטיין החליט להורות למשטרה לחקור החשדות נגד דורון לוי בפרשת הולילנד « שר האוצר נפגש עם נציב מס הכנסה ודן עימו בשאלת השעייתו. הפרשה שנחשפה ב"גלובס", חושפת הטבות בלתי חוקיות ליזמי הולילנד. לוי מכחיש החשדות