רוני מילוא מחסל חשבונות

עם הממשלה, שלא מכריזה על הרכבת התחתית כפרוייקט לאומי, ועם מקבלי ההחלטות בתחום התכנון, העוסקים בקידום התוכניות לבנייה במורשה

ראש עיריית תל אביב, רוני מילוא, התבטא בשבוע שעבר בחריפות רבה נגד מוסדות התכנון המרכזיים. "אם לראש עיר יש קשר פוליטי למתכננים", אמר, "בגלל השתייכות מפלגתית - הוא מקבל אישורים לבנייה". מילוא מתח ביקורת על היעדר תכנון בראייה ארצית, ויעץ לאנשי העסקים לסמוך על השכל הישר ולא על השכל של המתכננים. הוא התריע על פילים לבנים אפשריים, כמו עמק הקניונים בראשון לציון, ואובדן השקעות.

מילוא יודע לדבר בפאתוס, ואם נמצאת תקשורת בסביבה הוא גם יודע היטב לעשות כותרות. אלא שהפעם הנוכחות של התקשורת היתה מינימלית, והוא אף לא היה מודע לקיומה. הלהט בו דיבר, לעומת זאת, הצביע על כעס ואפילו חיסול חשבונות באמצעות הדברים. השאלה עכשיו היא עם מי?

יש המעריכים, שמילוא ניסה לסגור חשבון עם לשכת ראש הממשלה, על רקע אי קידום פרוייקט הרכבת התחתית בתל אביב. הפרוייקט אמנם הועבר רישמית למשרד התחבורה, אך על מנת להעלות את הפרוייקט מדרגה של ממש יש 'לדחוף' אותו מלמעלה.

למילוא, זה לא סוד, יש חשבון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומנכ"ל משרדו, אביגדור ליברמן. ליברמן היה אמור למנות מנכ"ל לפרוייקט התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, אך עד עתה דבר לא קרה.

יש הסבורים, לעומת זאת, כי בדבריו כיוון מילוא להחלטות לקדם תוכניות בנייה בצומת מורשה. הכוונה לתוכניות לבנייה של מרכז עסקים בהיקף של מיליון מ"ר. מילוא רואה ברעיון איוולת. מרכז עסקים צריך לדעתו להיות במוקד העניינים.

לא פלא שמילוא חושש מבנייה של מרכזי עסקים, שיתחרו בתל אביב. את המלחמה עם מרכז העסקים של רמת גן הוא מפסיד בכל פעם מחדש. מרכז השלום מסרב להתמלא, והשאלה עכשיו היא רק כמה נמוך עוד יכולים שיטחי המשרדים של תל אביב לרדת. כראש עיר, נזכיר למילוא, יש עוד כמה דרכים להתחרות במרכזי עסקים, מלבד נבואות זעם. מהלך של הפחתת אגרות למשל, לא יזיק כלל וכלל. « «רוני מילוא מחסל חשבונות «עם הממשלה, שלא מכריזה על הרכבת התחתית כפרוייקט לאומי, ועם מקבלי ההחלטות בתחום התכנון, העוסקים בקידום התוכניות לבנייה במורשה