רשת: נתחיל בשידור מגזין הבוקר כבר השבוע

מועצת הרשות השנייה אישרה לזכיינים לדחות את עליית המגזין ל-1 בפברואר % קשת עדיין בונה את התוכנית, טלעד מבקשת לעלות יחד עם כולם % ברשת מתנגדים למועד פתיחה משותף, וכן לכל תיאום או עיצוב משותף של השידורים

מאבק מתפתח בין קשת לרשת על המועד בו יתחיל שידור מגזין הבוקר בערוץ 2. בעוד שמועצת הרשות אישרה לזכיינים לדחות את עליית המגזין ל-1 בפברואר, הודיעה רשת כי היא מוכנה, ותעלה לאוויר כבר השבוע, ב-2 בינואר. לעומת קשת שבונה עדיין את התוכנית.

טלעד, מצידה, מוכנה לעלות לאוויר, אם כי מבקשת לעשות זאת יחד עם כולם, כדי ליצור אפקט שבועי, חזק ואחיד, על המסך. גם חברת החדשות, שאמורה לתרום מהדורת בוקר של כ-10 דקות, ועוד מספר מבזקים, לא ממש מוכנה. אם ילחצו עלינו, טוען קיטל, נהיה מוכנים ב-15 בינואר.

ביום חמישי האחרון הגיעו נציגי הזכיינים לפגישה ברשות השנייה. דובר שם על הצורך ליצור עיצוב אחיד למגזין הבוקר, "לוק" אחיד, שם אחיד לרוחב השבוע, לוגו משותף, ואפילו שעון אחיד שירוץ על המסך, בפינה זהה בכל ימי השידור. בנוסף, דובר על קמפיין פרסומי מקדים לעליית המגזין, שתריץ הרשות השנייה.

מנכ"ל קשת, אורי שנער, אמר בתגובה כי "החלטת המועצה היא שכל הזכיינים יעלו יחד במתכונת אחידה, למרות העובדה שאין רצועת שידור משותפת, עם מרכיבים דומים. אנחנו פועלים בהתאם להחלטת המועצה. יש אינטרס משותף לזכיינים ולציבור, ואני מקווה שכולנו נפעל לטובת הצופים והזכיינים".

אולם רשת מתנגדת לא רק למועד פתיחה משותף, אלא גם לכל יצירה משותפת. לדברי מנהל התוכניות של רשת, דני וסלי, רשת מבקשת לקיים את ייחודה המקצועי והעצמאי, והיא מתנגדת לכל תיאום או עיצוב משותף של רצועת הבוקר עם זכיינים אחרים. "רשת כיבדה ותכבד את החוק ואת התקנות, ולא תתן את ידה לכל צעד העלול לעמוד בסתירה לחוק ההגבלים העיסקיים", אמר.

משמעות הדבר היא שרשת, שפותחת צעד לפני יתר הזכיינים, תקבע "בשטח" את רוחו ופניו של מגזין הבוקר. כל מי שיעלה אחריה, יתיישר לפי הפורמט שהיא תציב, שהרי כולם רוצים לייצב הרגלי צפייה בשעות הבוקר אצל הצופים. אחרי חודש עם בן כספית וסיוון דורון, המנחים של רשת, הצופים לא יהיו בנויים לשינויים גדולים מדי.

זאת ועוד, צעדה של רשת מבטא את "שבירת הכלים" באיזון שבין הזכיינים, שהחלה עם מעברו של רפי רשף לקשת. עד פרשת רשף, מקובל היה בין הזכיינים שלא לוקחים כוכבים או תוכניות זה מזה.

ראשי רשת, כזכור, התנגדו קשות בדירקטוריון חברת החדשות לעבודתו הכפולה של רשף בחדשות ובקשת, והפסידו. רשף מעלה בקשת תוכנית תואמת לתוכניתו של דן שילון.

במקביל, עם התקרב ההחלטה על הארכת הזכיונות, עומד כל זכיין לעצמו. שמירה על קוצו של חוק, ומתן "הטבות" לצופים עוד לפני יתר הזכיינים - יירשמו לה בטור הזכות.

מבחינתה של רשת היא עושה מהלך מחוכם. מועצת הרשות נקלעת כאן למילכוד. החלטת המועצה גורסת שעל הזכיינים לעלות עם מגזין בוקר לא יאוחר מ-1 בפברואר, והחוק הרי אוסר על תיאום בין הזכיינים. האם יכולה הרשות השנייה למנוע מזכיין להיטיב עם הצופים, ולעמוד בדרישות הזכיון והחוק?

ביום ג' השבוע תשב ועדת התוכניות של המועצה. עד אז, אמורה רשת להגיש ליין-אפ של התוכנית לאישור. ישיבת המועצה אמורה להתקיים ביום ה' בערב (אחרי תוכנית הבוקר הראשונה המתוכננת של רשת).

הפתרון, ככל הנראה, יהיה ששידורי הבוקר של רשת לא יוגדרו כ"מגזין", אלא רק כ"תוכנית", ומגזין אחיד יעלה יחד עם כל הזכיינים, כשכולם יהיו מוכנים. «אביבה קרול «רשת: נתחיל בשידור מגזין הבוקר כבר השבוע «מועצת הרשות השנייה אישרה לזכיינים לדחות את עליית המגזין ל-1 בפברואר % קשת עדיין בונה את התוכנית, טלעד מבקשת לעלות יחד עם כולם % ברשת מתנגדים למועד פתיחה משותף, וכן לכל תיאום או עיצוב משותף של השידורים