שיא של כל הזמנים נרשם במכירות ב.מ.וו. ב-96'

כ-31 מיליארד דולר, כולל שלוחת רובר הבריטית. הרווח התפעולי התקרב למיליארד דולר

שיא של כל הזמנים בהיקף המכירות, וגידול של %19 ברווח הנקי ב-1996, הניעו את יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית , ב.מ.וו. , להגדיל את הדיבידנד שלה ב-%11, ל-8.8 דולר למניה רגילה ול-9.5 דולר למניית בכורה.

היקף המכירות של מכוניות התאגיד הבאווארי, כולל השלוחה הבריטית שלו, רובר, הסתכם בשנה היוצאת ב-30.9 מיליארד דולר, גידול של %13 בהשוואה ל-1995, חרף עליית שערו של המארק הגרמני במרבית השנה.

למרות השקעה כבדה ברובר הצליחה ב.מ.וו. לצבור אשתקד רווח נקי מאוחד של 485 מיליון דולר, עם עליה של %21 ברווח התפעולי, ל-982 מיליון דולר. הרווחיות של ב.מ.וו. הסתייעה בביקוש למכוניות סידרת 5, ו-3-Z roadster המיוצרת בדרום קרוליינה, ארה"ב.

לדעת אנליסטים, תחזית המכירות של ב.מ.וו. טובה גם השנה, עם התחלת הפצתם של דגמי הסטיישן מסידרת 5, וכן עם דגם חדש של אופנוע, האמור להופיע הופעת בכורה בארה"ב בקיץ הקרוב, ודגם חדש של רובר בצנרת.

בתחילת השבוע שעבר חשפה לנדרובר, השייכת לקבוצת רובר, קשת דגמים של רכבי שטח עם הנעה ארבע-גלגלית עם נוחות של מכונית נוסעים, בשם פרילנדר. משפחת דגמים זו מיועדת להתחרות חזיתית עם הדגמים הדומים, בעלי הפופולריות הגוברת, המיובאים מארה"ב ויפאן.

עם זאת נותרה רובר מקור הדאגה העיקרי של ב.מ.וו. היא נזקקת להשקעות כבדות כדי להשתחרר מהיסמכותה על הטכנולוגיה שפותחה בעזרת חברת הונדה היפאנית, שותפתה הקודמת. «מאת אליהו חסין «שיא של כל הזמנים נרשם במכירות ב.מ.וו. ב-96' «כ-31 מיליארד דולר, כולל שלוחת רובר הבריטית. הרווח התפעולי התקרב למיליארד דולר