שנה לאחר השקעתה של משאב: גולד בונד עברה לגירעון בהון העצמי

הפסד של 12.3 מ' ש' ברבעון הרביעי, בעיקר כתוצאה מחיסול פעילות המסוף חיפה וממכירת פעילות הנייר

על נפלאותיה של חברת גולד בונד ניתן היה ללמוד מפרסום התוצאות העסקיות של קונצרן כור, אחד השותפים בחברה, בשבוע שעבר: החברה הפסידה ב-96' 19.9 מיליון שקל, 12.3 מיליון שקל מתוכם ברבעון הרביעי.

הדו"חות הכספיים שפורסמו היום, מספקים בעיקר את ההסברים להפסד השנתי:

* מסוף חיפה שהוחלט לסוגרו - 5.9 מיליון שקל.

* מיגזר תעשייתי, נייר, שפעילותו הופסקה - 7.3 מיליון שקל.

* הפרשות שונות בגלל מסוף הרכבת באשדוד - 1.5 מיליון שקל.

* הפרשות בגין דרישת לקוחות - 2.3 מיליון שקל.

* הפסד תפעולי ומימון - 2.8 מיליון שקל.

מסתבר, כי מאז השקעתן של כור וכלל (באמצעות חברת משאב) בגולד בונד בחודש מארס בשנה שעברה - 29 מיליון שקל תמורת %24 מהמניות - התרחש בחברה רצף מחדלים חמור, שהעביר אותה לגירעון של 189 אלף שקל בהון העצמי.

תדמיתה של גולד בונד התחלפה תוך פחות משנה: ממסוף מיטענים משגשג באשדוד לחברה, שמדי רבעון שולפת הפסדים שאותם לא ניתן היה לצפות מראש.

מה אומרים על כך בשני הקונצרנים? מעדיפים שלא להגיב. מכל מקום, במשאב החליטו להכפיל את קצב מחיקת המוניטין שנרשמו בעת ביצוע ההשקעה, שגרמה לה כבר להפסד של 7 מיליון שקל ב-96'.

"לאור התוצאות העיסקיות", כותבים בעלי השליטה בגולד בונד, הצמד שלומי פוגל-שלמה שמלצר, "ולצורך הבראתה של החברה, החליט הדירקטוריון להפסיק מספר פעילויות מפסידות". הפעילות התעשייתית בנייר (ח.מ.ן), שגרמה לגולד בונד הפסד המתחלק בין פעילות שוטפת במהלך השנה החולפת למימוש ההשקעה בה, תימכר כ"עסק חי" לשמלצר עצמו, שגבר בהתמחרות על המתחרה דפתר, תמורת 1.3 מיליון שקל.

מימוש השקעה אחרת שנעשה בהפסד גדול, מסוף המיטענים בחיפה, החל לפעול רק ברבעון השני של השנה החולפת ונסגר "משיקולים כלכליים".

בקשר למסוף הרכבת באשדוד, פעילותה העיקרית של גולד בונד, נעשתה ההפרשה לאחר שנגד החברה הוגשה תביעה כספית ע"י רשות הנמלים והרכבות, לתשלום דמי שכירות עבור שימוש שהיה מעבר למוסכם, בשטח המסוף.

רשות הנמלים והרכבות תובעת גם את סילוקה של גולד בונד מאותו שטח, שבו ביצעה החברה עבודות תשתית, בטענה דומה. «מאת שי שלו «שנה לאחר השקעתה של משאב: גולד בונד עברה לגירעון בהון העצמי «הפסד של 12.3 מ' ש' ברבעון הרביעי, בעיקר כתוצאה מחיסול פעילות המסוף חיפה וממכירת פעילות הנייר