שניר תעשיות נייר תובעת כ-2 מיליון שקל מקימברלי קלארק האמריקנית

חברת שניר תעשיות נייר (1995) מקיבוץ שניר תובעת כ-2 מיליון שקל מחברת מוצרי הנייר האמריקנית קימברלי קלארק. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א באמצעות עו"ד ד"ר צבי טמיר, טוענת התובעת, כי בנובמבר 92' נחתם הסכם, שהעניק רשיון לשניר ולחברת גורי יבוא והפצה להשתמש בסימני המסחר של קבוצת סקוט האמריקנית, ולייצר מוצרים מחומרי הגלם שמספקת הקבוצה.

בהתאם להסכם ההפצה, החלה שניר לייצר את מותגי סקוט ולזנוח את ייצור מותגיה, "משי" ו"לטיפה". לטענתה, בעקבות לחץ והבטחות של קבוצת סקוט לשיתוף פעולה ארוך, זנחה שניר את האפשרות של חידוש החוזה בינה לבין קבוצת סנו, וניתקה לחלוטין את הקשר העיסקי עם קבוצה זו.

בשנת 96' התמזג תאגיד סקוט עם קימברלי קלארק, ובעקבות המיזוג הועברה כל הפעילות העיסקית של סקוט לקימברלי קלארק. התובעת טוענת, כי ביוני 96' הודיעה קימברלי קלארק לגורי ולשניר על סיומם לאלתר של ההסכמים שחתמה עם סקוט.

שניר מבקשת מבית המשפט לחייב את קימברלי לפצות אותה על אובדן ההשקעות בהסכם עם סקוט ואובדן רווחים עתידיים בשל אי-חידוש ההסכם עם סנו בעקבות מצגיה של סקוט. טרם הוגש כתב הגנה (ת.א 172/98). «יצחק דנון «שניר תעשיות נייר תובעת כ-2 מיליון שקל מקימברלי קלארק האמריקנית «