שר האוצר הרוסי, צ'ובאיס, הודח. מחליפו - כנראה הליברל זדורנוב

צ'ובאיס יישאר סגן ראש ממשלה, כדי להרגיע משקיעי חוץ

שר האוצר הרוסי הרפורמיסט, אנטולי צ'ובאיס, 42, הודח היום (ה') מתפקידו. סוכנות הידיעות אינטר-טאס מסרה, כי הרקע להדחה הוא התמלוגים שקיבל על כתיבת ספר שעדיין לא פורסם על תולדות ההפרטה ברוסיה. תמלוגים אלה נתפסים ברוסיה כשוחד פוליטי.

על פי הדיווח, השאיר הנשיא ילצין את צ'ובאיס בתפקיד סגן ראש ממשלה. מהלך זה ירגיע, ככל הנראה, משקיעים זרים, המודאגים מרמת מחוייבותה של ממשלת רוסיה לתהליך המעבר לכלכלת שוק.

מקורות בפרלמנט הרוסי, הדומה, העריכו, כי מיכאיל זדורנוב, 34, כלכלן ליברלי המשמש כיו"ר ועדת התקציב של הבית התחתון בפרלמנט, קיבל הצעה למלא את התפקיד. זדורנוב יעזוב, ככל הנראה, את מפלגתו, יאבלוקו, שבראשה עומד גריגורי יבלינסקי, ליברל המותח ביקורת קשה על ילצין וצ'ובאיס.

גנאדי סלזניוב, היו"ר הקומוניסטי האופוזיציוני של הפרלמנט, קרא בימים האחרונים לנשיא ילצין לקבל את דרישת האופוזיציה ולהדיח את צ'ובאיס. מקורות בקרמלין צפו, כי הוא יודח מתפקידו כשר האוצר, אך יישאר סגן ראשון לראש הממשלה. אתמול (ד') מסר הקרמלין, כי הנשיא ילצין לא ייכנע לדרישות האופוזיציה, אך יסכים לפשרה: סגני ראש הממשלה לא יוכלו לעמוד בראש משרדי ממשלה.

היום אמורים היו להיפגש הנשיא ילצין וראש הממשלה, ויקטור צ'רנומירדין, כדי לדון בשינויים אפשריים במדיניות הכלכלית ברוסיה. ראש הממשלה אמר ערב הפגישה, כי לא ישנה את המדיניות הכלכלית ברוסיה. «רויטרס, מוסקבה «שר האוצר הרוסי, צ'ובאיס, הודח. מחליפו - כנראה הליברל זדורנוב «צ'ובאיס יישאר סגן ראש ממשלה, כדי להרגיע משקיעי חוץ