שר החקלאות, רפאל איתן, פועל למינוי מקורביו ליו"ר ומנכ"ל אגרידב

המיועד לתפקיד היו"ר התפטר מהדירקטוריון * משרד החקלאות: המינויים ע"פ כישורים

שר החקלאות, רפאל איתן, פועל למינוי שניים ממקורביו לראשי חברת אגרידב. המינויים טרם אושרו ע"י ועדת בן-דרור ושניהם מעוררים ביקורת בנוגע לשיקולי השר במינוי בכירים. כך נודע ל"גלובס". -לתפקיד מנכ"ל החברה, במקום עמרם אולמרט שפרש בחודש ינואר, מבקש איתן למנות את נתן שונרי, מכרו מתקופת השירות הצבאי בצנחנים. שונרי הוא חבר קיבוץ בית השיטה והיה אחראי על תחום המזון במשביר המרכזי.

כמה מחברי דירקטוריון אגרידב התנגדו למינוי, בטענה כי שונרי חסר כישורים הנדרשים לתפקיד. לדבריהם, אין לו תואר אקדמי בכלכלה ואין לו כל נסיון בקשרים עם גורמים בינלאומיים.

אחד המתנגדים היה חבר הדירקטוריון, פרופ' גדעון לדיז'ינסקי, שהיה מיועד לתפקיד יו"ר החברה, ובעקבות ההתפתחויות, לטענתו, נאלץ להתפטר מחברותו בדירקטוריון.

במכתב התפטרות ששלח לדיז'ינסקי לאיתן הוא אומר: "כאשר הובאה לדיון בישיבת מועצת המנהלים מועמדותו של נתן שונרי למנכ"ל החברה סברתי שאין הוא האדם הנכון לתפקיד זה במבנה הנוכחי של אגרידב, ואף הבעתי את דעתי במהלך הדיון. מאנשי משרדך הועבר לי זעמך על הבעת דעה זו ודרישתך שאתפטר לאלתר מחברותי במועצת המנהלים. מדרישה זו אני למד כי הציפיות היו שאענה אמן לכל מצוות השר, ולשיקול דעתי אין ערך ומשקל".

בתשובה למכתב הנ"ל כתב השר איתן ללדיז'ינסקי: לגבי אי הסכמתך בעניין מינויו של שונרי, איני רואה בכך חוסר היענות לבקשתי, אלא דעה מוטעית לדעתי, אך לגיטימית. אני לא זקוק לאומרי הן, אבל מי שאומר לא - צריך שדבריו יהיו מבוססים על היכרות וידע".

בהמשך להשתלשלות זו, כך נודע, הצליח שר החקלאות "להעביר" את מינויו של שונרי בדירקטוריון החברה. המינוי טרם קיבל אישור של ועדת בן-דרור.

עם התפטרותו של לדיז'ינסקי, אשר כאמור, היה מיועד לתפקיד יו"ר החברה, החל השר איתן לפעול למינוי של מקורב נוסף שלו - רפי רמון, לתפקיד זה. המינוי אמור להידון בישיבת הדירקטוריון אשר תתקיים ביום ד' השבוע.

ל"גלובס" נודע, כי רמון היה בעבר מנהל מיכון וטכנולוגיה במשרד החקלאות, ופרש לעסקים פרטיים. כיום הוא מועסק במשרד החקלאות בתפקיד יועץ מיוחד לשר בנושאי עובדים זרים, ומכהן כדירקטור באגרידב. נודע כי גם מינוי זה טרם קיבל אישור של ועדת בן-דרור.

דובר משרד החקלאות מסר בתגובה: "השר רפאל איתן פועל למינוי אנשים על פי כישוריהם בלבד". «מאת מיכל רוה «שר החקלאות, רפאל איתן, פועל למינוי מקורביו ליו"ר ומנכ"ל אגרידב «המיועד לתפקיד היו"ר התפטר מהדירקטוריון * משרד החקלאות: המינויים ע"פ כישורים