שרון: כביש חוצה ישראל - ייסלל; תוכנית "יישובי הכוכבים" תורחב לנגב

שר הפנים, אלי סוויסה, מתכנן לקצר תקופת ההפקדה ל-45 יום, ולצמצם מספר הגופים הרשאים להתנגד

כביש חוצה ישראל ייסלל. כך הודיעו היום (ד'), בהרצאות נפרדות, שר התשתיות, אריאל שרון, ומנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן. שניהם דיברו בוועידת הקבלנים בירושלים.

שרון הודיע, כי נענה לבקשת המתמודדות, והחליט לדחות עד ל-31 במאי את מועד הגשת ההצעות במיכרז לסלילת הקטע המרכזי של הכביש, בן 90 ק"מ. עוד הודיע, כי במהלך 1997 תחל העבודה בשני כבישים החוצים את כביש חוצה ישראל ממזרח למערב.

שרון אמר עוד בוועידה, כי בזמן הקרוב יחולו שינויים מרחיקי לכת בנושא קרקעות המדינה, בעיקר באזורי הפיתוח.

הוא אמר, כי בכוונתו לעיין בהמלצות ועדת רונן, שמינה לבדוק את הנושא, ולאחר מכן יודיע על החלטותיו.

שרון הודיע, כי בכוונתו לאפשר לחברי מושבים לבנות על חלקותיהם המסווגות כ"חלקה א'" עד חמישה קוטג'ים ליחידה, כפול ממה שמותר כיום. "אין צורך בכל הסיבוכים המיותרים של הוראות המינהל הקיימות כיום". לדבריו, חלקות אלו יהפכו לחלקות פרטיות של חברי המושבים, שיוכלו למכור את הקרקע.

עוד אמר שרון, כי בכוונתו להרחיב את תוכנית יישובי הכוכבים לדרום הארץ ולנגב. שרון הודיע, כי על פי התוכנית החדשה, תוקם עיר חדשה ליד קיבוץ בית גוברין, וכן יוקמו יישובים קהילתיים ליד קיבוץ להב וממזרח לישוב מיתר. חלק גדול מהבנייה ביישובים אלו תהיה של קוטג'ים.

שר התשתיות הודיע עוד, כי הוא מתכנן להקים איים בים מול תל-אביב, הרצליה, נתניה ואשדוד, במרחק של קילומטר אחד מהחוף, וכי הנושא נמצא בבדיקה.

מספר החברים במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובוועדות המחוזיות יפחת, כדי לייעל את עבודתן. כך הודיע היום (ד') שר הפנים, אליהו סוויסה, בוועידה. שר הפנים מסר, כי הוא מתכנן לנקוט בצעדים הבאים ליעול המערכת:

קיצור תקופת ההפקדה של התוכניות בוועדות המחוזיות מ-60 ל-45 יום; צימצום מספר הגופים הרשאים להתנגד לתוכניות; מסירה מיידית של פרוטוקולים מישיבות הוועדות לצדדים הנוגעים בדבר; אישור הפקדת תוכניות בוועדה המחוזית מבלי לחכות לחוות דעת של הוועדה המקומית.

כן מציע סוויסה לתקן את החוק, כך שהיזמים יצטרכו לשלוח הודעות לשכנים העשויים להיפגע מהתוכנית החדשה; להפוך את מינהל התכנון במשרד הפנים ליחידת סמך עצמאית; שיפור תנאי העבודה של המתכננים במחוזות, כדי להשיג כוח עבודה מעולה. «מאת אלעזר לוין «שרון: כביש חוצה ישראל - ייסלל; תוכנית "יישובי הכוכבים" תורחב לנגב «שר הפנים, אלי סוויסה, מתכנן לקצר תקופת ההפקדה ל-45 יום, ולצמצם מספר הגופים הרשאים להתנגד