ת"א-אלכסנדריה: ג'ו אלמליח גייס 122 מ' ד' לחברת נדל"ן בארה"ב

י.ו.א.ל, שאת השליטה בה מכר אלמליח באוגוסט 95', מחזיקה %7 מחברת השקעות השולטת במונפקת

שנתיים לאחר שמכר את השליטה בחברת י.ו.א.ל (לפספורט הנשלטת בידי יעקב מימון וקווי אשראי), וכשנדמה היה כי נעלמו עקבותיו, צץ לו היזם ג'ו אלמליח בפסדינה, קליפורניה.

אלמליח, יזם חיפושי הנפט ששיגע את חובבי הספקולציות בארץ עם קידוחיה של ישראמקו בתחילת העשור, ואשר קרנו כאן ירדה לאחר שרשרת של כישלונות עסקיים והפסדים של עשרות מליוני שקלים, חוזר בגדול, בתחום יזמות הנדל"ן.

מי שגייס מעל חצי מיליארד שקל בבורסה של תל-אביב, לחיפושי נפט הרפתקניים בנגב ובמימי הים התיכון, חבר לקבוצת יזמים שהצליחה לגייס בסוף מאי השנה 121.6 מיליון דולר, לקרן השקעות בנדל"ן (REIT) העונה לשם "נכסי אלכסנדריה". מלבד אלמליח שותפה בחברת הנכסים האמריקנית גם י.ו.א.ל, שביצעה את ההשקעה בדצמבר 93'.

י.ו.א.ל, בעת שעדיין נשלטה על ידי אלמליח, השקיעה כ-12 מיליון שקל תמורת %7 ממניות חברה בשם HSP, חברה בה חלקו של אלמליח %10. HSP מחזיקה לאחר הנפקתה של אלכסנדריה %17 ממניות המונפקת (1.76 מיליון מניות), והיא בעלת המניות הגדולה בחברה. הציבור האמריקני מחזיק %65 מה-REIT, שהתחייבה לחלק 1.6 דולר למניה כדיבידנד מדי שנה.

את ההנפקה הובילו בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס, סמית בארני ופיין-וובר. האחרונה, מעורבת למדי בעסקי אלכסנדריה. 58.9 מיליון דולר מתמורת ההנפקה יועדו לרכישת שלושה נכסים מידי מקורבי בנק ההשקעות האמריקני. סכום נוסף, של 62.7 מיליון דולר, יועד להחזר משכנתאות שנלקחו על נכסי החברה.

נכסי אלכסנדריה הוקמה באוקטובר 1994 כדי להשקיע בנדל"ן המשמשים חברות בתחומי התעשייה הרפואית והביו-טכנולוגית. נכון לזמן ההנפקה החזיקה החברה 15 נכסים, בשטח כולל של 135 אלף מ"ר, בעיקר בוושינגטון די.סי, בסאן דייגו ובסיאטל.

לצורך השוואה, חברת אקוויטי וואן אינק., הנשלטת על ידי החברות הציבוריות גזית ודנבר, ומתעתדת אף היא להיות מונפקת כ-REIT, שולטת על 18 נכסים בהיקף של 180 אלף מ"ר, בעיקר במדינות פלורידה וטקסס.

אחוז התפוסה הממוצע בנכסיה של אלכסנדריה עמד על %61. בשנת 96' הסתכמו הכנסות החברה בכ-17.7 מיליון דולר (פרו-פורמה - 27.1 מיליון דולר) , ורווחיה ב-2.2 מיליון דולר (פרו-פורמה - 11.1 מיליון דולר). `

ברבעון הראשון של 97' הסתכמו ההכנסות ב-7.2 מיליון דולר והרווח ב-200 אלף דולר. מאז ההנפקה עלה מחיר מניית החברה מ-20 דולר לכ-24 דולר, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 273 מיליון דולר.

לגבי אלמליח, המשמש כדירקטור בנכסי אלכסנדריה, נכתב בתשקיף ההנפקה כי מדובר במהנדס כימיה, בעל עסקים בארצות הברית, באירופה ובמזרח התיכון, שרכש את השכלתו הבסיסית בטכניון, ואת הדוקטורט בקולג' המלכותי למדע ולטכנולוגיה בלונדון.

ג'ו אלמליח מכר באוגוסט 1995 את מניותיו בי.ו.א.ל לפספורט, הנשלטת בידי יעקב מימון וקווי אשראי, תמורת סכום של 17.5 מיליון דולר. קודם לכן עוד הספיקו אלמליח ויד ימינו, דני טולדנו, למשוך תוך תקופה קצרה מקבוצת החברות של י.ו.א.ל, באמצעות שכר ובונוסים, סכום מצרפי של כ-20 מיליון שקל. «מאת שי שלו «ת"א-אלכסנדריה: ג'ו אלמליח גייס 122 מ' ד' לחברת נדל"ן בארה"ב «י.ו.א.ל, שאת השליטה בה מכר אלמליח באוגוסט 95', מחזיקה %7 מחברת השקעות השולטת במונפקת