תוכנית המרינה בחיפה אושרה להפקדה בתנאים מחמירים

הוועדה המחוזית חיפה לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') להפקדה בתנאים מחמירים את התוכנית להקמת קומפלקס המרינה בבת גלים בחיפה. בפרוייקט יושקעו מאות מיליוני דולרים.

בין היתר קבעה הוועדה, כי יזמית הפרוייקט, החברה הכלכלית העירונית של חיפה, תמצא פתרונות למוסדות ציבור וחינוך באיזור. הדיון בהפקדת התוכנית יימשך באופן חריג 90 יום, במקום 60 יום כנהוג. כמו כן, בניגוד לרגיל, יתאפשר דיון ציבורי פתוח בהתנגדויות, כך שגם העמותות הציבוריות והאירגונים הירוקים המתנגדים לתוכנית יוכלו להשמיע את דבריהם.

פרוייקט המרינה, שזכויות הבנייה שלו יוצעו במיכרז ליזמים פרטיים, אמור לכלול 1,500 חדרי מלון, 1,300 יח"ד (כולל במלונות דירות), מרינה ל-800 כלי שיט וכן מוקדי בילוי, בידור ומסחר. הפרוייקט יוקם על שטח של 420 דונם שייובש מהים.

במהלך הדיון בוועדה המחוזית הפגינו נגד התוכנית עשרות תושבים ונציגי אירגונים ירוקים. לעומת זאת, הודיע ועד השכונה של בת גלים, כי הוא תומך בפרוייקט לנוכח ההשלכות החיוביות שיהיו לו על פיתוח האיזור.

המתנגדים טוענים, כי הפרוייקט פוגע בנכסיה הטבעיים של העיר. «מאת דוד חיון «תוכנית המרינה בחיפה אושרה להפקדה בתנאים מחמירים «