תחקיר "גלובס": רסקו מקימה בשוהם פרוייקט ענק על קרקע שהיקצה המינהל לבית אבות

הקרקע נרכשה במחיר מופחת בידי עמותה הקשורה למועצת מודיעין * מנכ"ל רסקו: סערה בכוס מים

עמותה שקיבלה מהמינהל במחיר מופחת קרקע להקמת בית אבות ביישוב שוהם, נכנסה לעיסקת אחוזים עם חברת רסקו, ובונה בפועל פרוייקט ענק הכולל שטחים מסחריים ואולי גם מלון דירות. הבנייה נעשית בניגוד לתוכנית הבנייה המאושרת ובניגוד להיתר הבנייה. כך מגלה תחקיר המתפרסם היום (א') במוסף "גלובס נדל"ן".

בנייה מסוג זה היא עבירה לכאורה על חוק התיכנון והבנייה, שעונשה הוא קנס או מאסר של שנתיים. שני צווי הפסקת עבודה מינהליים, שהוצאו לפרוייקט, לא כובדו, ובשטח המשיכה הבנייה להתבצע עד הימים האחרונים.

הפרוייקט חורג גם מהסכם הפיתוח המקורי שנחתם עם המינהל. בהסכם הפיתוח אושרה בנייה של 11 אלף מ"ר בלבד, אך בפועל החלו היזמים בבנייה של פרוייקט המתוכנן לכלול 38 אלף מ"ר. כל הגדלה של הפרוייקט או הרחבת זכויות הבנייה דורשות אישור של המינהל, שלא נתקבל במקרה זה. על פי ההערכות, היו היזמים נדרשים לשלם למינהל מיליוני שקלים תמורת ההיתר.

הוועדה המקומית לודים, בתחומה נמצא שטח הפרוייקט, מאפשרת ליזמים לקדם תוכנית בנייה, המכשירה את השינויים, למרות קיומו של הצו להפסקת העבודה. יצויין, כי הקרקע שייכת לתחום השיפוט של מועצת חבל מודיעין. את הקרקע רכשת עמותת החבר הוותיק, אותה הקימה המועצה האיזורית. הוועדה המקומית לודים משתייכת למרחב התיכנון של מועצת חבל מודיעין.

מהמינהל נמסר בתגובה, כי בעקבות פניית "גלובס", נשלחה יחידת הפיקוח למקום, ודו"ח בנושא יוגש השבוע. מנהל עמותת החבר הוותיק, שלמה סבג, מסר בתגובה: "הבנייה היא לפי התוכנית המתוכננת".

מנכ"ל רסקו, ברוך אלשייך, מסר בתגובה, כי "מדובר בסערה בכוס מים". לדבריו, "רק בחלק המזרחי יש בנייה לא לפי התוכנית המאושרת". מהנדסת ועדת לודים, קטי שנאן, אמרה בתגובה: "אין כמעט מבנה, שתואם להיתר הבנייה המקורי. לכן כמעט תמיד, לפני שמאשרים את האיכלוס, מגישים תוכנית שינויים".

(ראה "גלובס נדל"ן") «מאת נעה ווסרמן «תחקיר "גלובס": רסקו מקימה בשוהם פרוייקט ענק על קרקע שהיקצה המינהל לבית אבות «הקרקע נרכשה במחיר מופחת בידי עמותה הקשורה למועצת מודיעין * מנכ"ל רסקו: סערה בכוס מים