תפוז מצטרפת לפרטנר: תרכוש %16.5 ממניות המפעיל הסלולרי

כל החברות בקבוצת תפוז מצטרפות לפרטנר, ולא רק יורוקום * תפוז תשלם בשלב ראשון את חלקה היחסי בתשלום לאוצר

הסכם למיזוג בין שתי הקבוצות שהובילו במיכרז למפעיל סלולרי שלישי, פרטנר ותפוז, צפוי להיחתם השבוע או בתחילת השבוע הבא. כך נודע ל"גלובס". על פי ההסכם, תרכוש קבוצת תפוז %16.5 ממניות פרטנר. פרטנר תכלול מעתה, בנוסף להצ'יסון, מת"ב ואלביט קום, גם את יורוקום החזקות, אריסון השקעות, החברה להשקעות של בנק הפועלים, טליה השוודית ו-AT&T ויירלס האמריקנית.

חתימת ההסכם מונעת את הגשת העתירה לבית המשפט המחוזי שהכינה תפוז, בטענה שפרטנר זכתה במיכרז שלא כדין. גם אם העתירה היתה נדחית, הגשתה היתה מעכבת את הליכי הקמת הרשת הסלולרית של פרטנר. על פי הערכות, זאת הסיבה לכך ששותפי פרטנר - בעיקר הצ'יסון- הסכימו לוותר על %16.5 מאחזקותיהם בקבוצה.

פרטנר כבר העבירה לאוצר המחאה על סך של כ-1.4 מיליארד שקל עבור הזיכיון, על פי הצעתה במיכרז. השותפים בתפוז ישלמו עתה להצ'יסון, אלביט קום ומת"ב את חלקם היחסי, בסך של כ-230 מיליון שקל. ההשקעה הנוספת המוערכת בהקמת הרשת היא של כ-600 מיליון דולר.

על פי הסכם המייסדים החדש, יורדות אחזקותיה של הצ'יסון מ-%57.5 ל-%47, אולם נראה, כי סעיפים בהסכם המייסדים יעגנו את המשך שליטתה בחברה. אחזקותיה של מת"ב יירדו מ-%25 ל-%20, ואילו אחזקותיה של אלביט קום ירדו מ-%17.5 ל-%16.5.

לא ברורה עדיין החלוקה הפנימית של %16.5 ממניות פרטנר בתוך תפוז. בקבוצת תפוז המקורית היתה טליה בעלת המניות הגדולה, עם %30, יורוקום החזקות ואריסון השקעות החזיקו כל אחת ב-%22.25 מהמניות, לפועלים השקעות היו %15.5 ול-AT&T ויירלס %10. נראה כי החלוקה הפנימית תשתנה עתה, ויורוקום החזקות תיקח את הנתח הגדול ביותר ממניות פרטנר. יש לציין, כי יורוקום החזקות אינה כוללת בתוכה את אריסון השקעות, השותפה ב-%30 ביורוקום תקשורת.

מהלך המיזוג החל, ככל הידוע, במגעים בין שמואל דנקנר, יו"ר מת"ב, לבין שלמה נחמה, מנכ"ל אריסון השקעות, השותפים בבנק הפועלים. למרות שמנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, נכנס לתפקידו לפני כשבוע, לא בוצעו בחברה כל מינויים נוספים ולא נחתמו חוזי ביצוע עם ספקי ציוד ושירותים נוספים, בגלל הציפיה למימוש ההסכם עם תפוז. פרטנר התחייבה במיכרז להשיק את השירות לא יאוחר מה-7 באוקטובר 1998.

לא ניתן היה להשיג את תגובתם של מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, ושל מנכ"ל יורוקום, שאול אלוביץ.«מאת אפי לנדאו«תפוז מצטרפת לפרטנר: תרכוש %16.5 ממניות המפעיל הסלולרי«כל החברות בקבוצת תפוז מצטרפות לפרטנר, ולא רק יורוקום * תפוז תשלם בשלב ראשון את חלקה היחסי בתשלום לאוצ