תשלום רטרואקטיבי של 240 אלף שקל לשלמה אייזנברג מפרדס

יחד עם שכרו בישרס ובתים מגיע אייזנברג לשכר מצרפי של 3 מ' ש' ב-96' *הדירקטור חזי שלח קיבל בונוס חד-פעמי של 40 אלף שקל

חברת פרדס חוגגת מעבר לרווח ב-96', לאחר שנתיים של הפסדים כבדים, עם, בין היתר, הטבות לשניים מהדירקטורים שלה, יו"ר הדירקטוריון שלמה אייזנברג (בעל השליטה בחברה) והדירקטור חזי שלח.

לאייזנברג אושר תשלום דמי ניהול תלת-חודשיים בסכום של 60 אלף שקל לרבעון החל מינואר 96'. אשתקד קיבל אייזנברג שכר מצרפי של 2.7 מיליון שקל בחברות ישרס ותים הנמצאות אף הן בשליטתו. עם אישור שכרו בפרדס, הוא מגיע ב-96' לעלות שכר שנתית של 3 מיליון שקל ולעלות שכר חודשית של 247 אלף שקל.

חזי שלח יקבל תשלום חד-פעמי של 40 אלף שקל. שלמה אייזנברג, סירב לאמר עבור מה ניתן המענק, לבד מכך כי מדובר בשירותים שניתנו לחברה ע"י שלח, המשמש בפרדס כדירקטור. חברת פרדס סיימה את שנת 96' ברווח של 2 מיליון שקל, שהושג הודות לשני רבעונים ראשונים מוצלחים. את המחצית השנייה של השנה סיימה החברה בהפסד של 5.7 מיליון שקל. החברה, העוסקת בעיבוד פרי הדר, דיווחה על שיפור בתנאי הסחר הבינלאומי, לעומת צמצום חד במכירות במחצית השנייה של השנה.

בפרדס ננקטו צעדי התייעלות, אולם למרות זאת סקירת המצב שהעבירה בדו"חות הכספיים פסימית, ולפיה ירדו הכנסות הרבעון הראשון של 97' ל-8.5 מיליון דולר לעומת 14 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.

רמת מחירי הרכזים שמוכרת החברה נמוכה ב-%30-%35 מרמת המחירים שהיתה רווחת בשנים 94'-96', והדבר צפוי לפגוע באופן מהותי בהכנסותיה של פרדס בשנת 97'. שלמה אייזנברג, המצוי כיום בעיצומו של גל הנפקות של חברות שבשליטתו (פרדס, ערד, תים) אמר היום כי לא מדובר בפיקניק אלא "בענף קפריזי שבו המחירים משתנים מדי שנה. נכון, אני פסימי כי עדיף להיות מופתע לטובה".

בחודש ינואר 97' סיכמה פרדס עיסקה לרכישת מפעל רימון, אחד מהמפעלים הוותיקים בענף עיבוד הפרי, תמורת הקצאה של %12 ממניותיה. אייזנברג אומר כי מדובר ברכישה שלישית מאז השתלט יחד עם תנובה על החברה, הכושלת דאז, במהלך שנת 92', תוך פרק זמן קצר שקדמו לה פעילותן של יכין ופרי תנובה. הרכישות של פרדס נעשות לדבריו במטרה לצמצם את התחרות בענף, הנובעת מעודף כושר ייצור. בכוונת הצדדים להעתיק את פעילות רימון לאתר המפעל של פרדס במחצית השנייה של 97', המועד בו צפויה להיסגר העיסקה. לפרדס מפעל המשתרע על 105 דונם ליד כביש רחובות-יבנה. החברה מעסיקה 150 עובדים קבועים וכן עובדים עונתיים בהתאם לצורך. יחד עם גת וגן שמואל, נחשבת פרדס לאחד משלושת הגופים הגדולים בענף עיבוד הדרים, עם הכנסות של 155 מיליון שקל ב-96', מתוכן שיעור היצוא %80. הכנסותיה של רימון מגיעות למחצית מהיקף המכירות של החברה. « «תשלום רטרואקטיבי של 240 אלף שקל לשלמה אייזנברג מפרדס «יחד עם שכרו בישרס ובתים מגיע אייזנברג לשכר מצרפי של 3 מ' ש' ב-96' *הדירקטור חזי שלח קיבל בונוס חד-פעמי של 40 אלף שקל