הרצוג-פוקס-נאמן, ש. הורוביץ ויגאל ארנון מובילים בתחום חברות ומסחרי

כך לפי המדריך המדרג את 500 המשרדים המובילים באירופה; מספר עוה"ד בישראל לנפש הוא בין הגבוהים בעולם

בימים אלה יוצא לאור המדריך המדרג את 500 משרדי עורכי הדין באירופה, לשנת 1998. בהקדמה לפרק על ישראל, נכתב כי הפירמות הישראליות מחייבות על בסיס שעות, או על בסיס אחוזים מעיסקה. התעריף לשעה, נע בין 150 דולר ל-350 דולר. מצויין כי מספר עורכי הדין בישראל לנפש, הוא בין הגבוהים בעולם, אם לא הגבוה בהם. מוזכרת עזיבתם של עורכי הדין מפישר-בכר, לטובת מיתר-ליקוורניק-גבע, כן מוזכר המיזוג של משרד גורניצקי עם משרדו של עו"ד יהושע רוזנצווייג. במדריך נכתב, כי בעקבות המיזוג הופכת הפירמה לאחת החזקות במונחים של פעילות מעבר לישראל.

לפי המדריך, המשרדים המובילים בתחום חברות ומסחרי הם: הרצוג-פוקס-נאמן, ש. הורוביץ, בראשו עומד עו"ד אמנון גולדנברג, ויגאל ארנון (לפי סדר אלפביתי). המדריך מציין כי כמעט תמיד הפירמות הללו מציעות את השירותים הטובים ביותר והמקיפים ביותר, של עסקים בינלאומיים וכן עסקים ישראליים ותעשיה.

להרצוג-פוקס-נאמן, נכתב, יש אולי השם הטוב ביותר בתחום עבודה בינלאומית והמוניטין שלו בא לו בעיקר מעבודה עם חברות זרות. צויין, כי המשרד יצג רוכשים זרים , ב-7 מתוך 9 עיסקאות ההיי-טק הגדולות ביותר בישראל בשנת 1998.

הפעילות של יגאל ארנון וש. הורוביץ, כך נאמר, ממוקדות בתחום המקומי. למשרדים אלה יש הלקוחות המרשימים ביותר, והם מטפלים בחלק הארי בעיסקאות ישראליות. לשני המשרדים מוניטין בתחום מיזוגים ורכישות. מוזכרים עו"ד רות אורן, מש. הורוביץ, ועו"ד פול באריס מיגאל ארנון.

בקבוצת המשרדים השנייה בגודלה, בתחום זה, מוזכרים המשרדים גולדפרב-לוי-ערן, גורניצקי ונשיץ-ברנדס. לגבי גולדפרב, נאמר כי זה אחד המשרדים הנחשבים ביותר בישראל. הוא עובד על בסיס של ריטיינר עם קליינטים ישראליים גדולים ומגוונים, כולל סייטקס. למשרד גם מוניטין בעיסקאות מסחריות. במדריך מוזכרים שמותיהם של עו"ד ויליאם גולדפרב, שמאז פרש לגימלאות, ועו"ד שירין הלפרן-הרצוג.

לגבי משרד גורניצקי, נכתב כי המשרד עוסק במיסוי, מיזוגים ורכישות, והגבלים עסקיים. מצויין כי המשרד היה מעורב בעיסקת מכירת מירביליס לאמריקהאון-ליין (למעשה, טיפל בה עו"ד יהושע רוזנצווייג, לפני שהתחבר למשרד גורניצקי), וכן מוזכר כי המשרד משמש כיועץ משפטי של אוסם.

באשר לנשיץ-ברנדס, נאמר כי זה אחד המשרדים הבודדים מבין המשרדים הגדולים, שיש להם משרדים הן בתל-אביב והן בחיפה. עוד נאמר, כי למשרד קליינטים מכובדים בתחומי ביטוח, משפט ימי וניירות ערך.

הקבוצה השלישית בגודלה בתחום זה, כוללת את קנטור-אלחנני-טל, מיתר-ליקוורניק-גבע, וצלרמאייר-פילוסוף. לגבי הראשון מצויין כי הוא מייצג את החברה השוודית אריקסון, וכן את סימנס, בהשקעות הטכנולוגיה שלה בישראל; לגבי השני, נאמר כי המשרד הרחיב פעילותו בשנה החולפת, לאחר הצטרפותם של שלושת יוצאי משרד פישר-בכר: עזרא קצן, דיוויד שרתוק, ודן שמגר. עוד נכתב, כי המשרד מייצג את אמדוקס ואת טלדטה. באשר לצלרמאייר-פילוסוף, מצויין, כי המשרד היה מעורב במספר מיזוגים ורכישות וכי לקוחותיו מבוססים בעיקר על חברות זרות, מארה"ב ואירופה.

עוד מוזכרים כבולטים בתחום חברות ומסחרי, המשרדים כספי, גרוס-חודק, איתן-פרל-לצר-כהן-צדק, מ. זליגמן, ש. פרידמן, שיבולת-ישראלי, וקסלר-ברגמן, סלומון-ליפשיץ, יהודה רוה, אהרונסון-אבולפיה-אמודיי, וינרוט, אפרתי-גלילי, שמרון-מולכו-פרסקי, פישר-בכר, מ. פורת, שמעונוב-ברנע, יובל לוי, איאל-סלומון מחיפה, צדוק, הרמן-פלד-וינדר-בן-ישראל-מנור, ליפא מאיר, פרימס-שילון-גבעון מחיפה, רבאילן-בנצור (לשעבר, שכן שותפי המשרד התפצלו), שביט-בר-און- ענבר, שרגא בירן.

על משרד גרוס-חודק, נכתב כי יש לו שם בתחום החברות. כן מצויין, כי המשרד עוסק בהסדרי אופציות לעובדים. על עו"ד אלי זהר, השותף הבכיר בזליגמן, נכתב כי הוא ייצג את נסטלה בהשקעתה של 180 מיליון דולר באוסם. בעניין ש. פרידמן, מצויין כי הוא עוסק במשפט ימי, הובלה, ורכוש מסחרי, ובין לקוחותיו חברות דורי ותנובה. לגבי שבלת-ישראלי-רוברטס-זיסמן, נכתב כי המשרד בעל מוניטין בתחום מיזוגים ורכישות, ויעץ למשרד התמ"ס בעניין הבעיות בפיתוח טכנולוגיות חדשות.

לגבי וקסלר-ברגמן, מצויינת פעילותו של עו"ד רון סלפטר, המרכז את פעילות המחלקה הבינלאומית. באשר לשמרון-מולכו, מוזכר כי מלבד עיסוקו ונסיונו במיזוגים ורכישות, המשרד מקיים יחסים קרובים עם השלטון (נכון לשלטון נתניהו).

בתחום הבנקאות, הראשונים הם הרצוג-פוקס-נאמן, קנטור-אלחנני-טל, ש. הורוביץ, ויגאל ארנון. בתחום ניירות ערך, מוביל יגאל ארנון, ובקבוצה השניה בגודלה, גולדפרב-לוי-ערן, הרצוג-פוקס-נאמן, גרוס-חודק, נשיץ-ברנדס ושבלת-ישראלי-רוברטס-זיסמן.

לגבי תחום פרוייקטים מימוניים, המובילים ברשימה הם הרצוג-פוקס, גורניצקי, יהודה רווה, צלרמאייר-פילוסוף, ש. הורוביץ ויגאל ארנון. בתחום המיסים, מובילים הרצוג-פוקס-נאמן, וסלומון-ליפשיץ, בשל פעילותו של השותף עו"ד גדעון קלוגמן. המדריך כותב כי עו"ד קלוגמן הוא הטוב ביותר בתחום המיסים. כן מוזכרים בתחום זה המשרדים גורניצקי, זליגמן, גרוס-חודק, ש. הורוביץ, ווקסלר-ברגמן, גולדפרב-לוי-ערן, יגאל ארנון, אבי אלתר, שפם שפט, ויוסיפוף-כהן.

בתחום הקניין המסחרי, מובילים שרגא בירן ויהודה רווה; בתחום הקניין הרוחני, מובילים המשרדים איתן-פרל ושלמה כהן; בתחום הטלקומוניקציה, מובילים אביטל-דרומי והרצוג-פוקס. כן מוזכרים שמרון-מולכו, גורניצקי, רון גזית וצלרמאייר-פילוסוף.

בתחום הביטוח, מוביל משרד נשיץ-ברנדס ואחריו אהרונסון-אבולעפיה וזליגמן. בתחום משפט ימי והובלה, מוביל ש. פרידמן, אחריו כספי, נשיץ-ברנדס וסלומון-ליפשיץ. בליטיגציה, מובילים משרד וינרוט, זליגמן, ש. הורוביץ ויגאל ארנון