באטרפליי החלה לפעול כטקסס אינסטרומנטס ישראל

חברת באטרפליי, שנרכשה על ידי טקסס אינסטרומנטס העולמית באמצע ינואר ב-50 מיליון דולר, החלה לפעול רשמית כטקסס אינסטרומנטס ישראל. החברה תשמש כמרכז הפיתוח של טקסס אינסטרומנטס העולמית, העוסק בייצור רכיבים אלקטרוניים.

טקסס אינסטרומנטס ישראל תוביל בפיתוח שבבים בפרוטוקול הבלו-טות' (Blue Tooth), שיוכרז בקרוב כתקן בינלאומי מחייב לתחום התקשורת האלחוטית קצרת הטווח. כיום עוסקת החברה בפיתוח פתרונות הדור החדש של פרוטוקולי תקשורת אלחוטיים לטווחים קצרים.

השלוחה הישראלית נמצאת בתהליך גיוס מואץ של עשרות מהנדסי פיתוח, שיימשך עד סוף שנת 2000. המהנדסים שיגויסו יתווספו ל-60 המועסקים כיום בחברה הממוקמת בכפר סבא.

באטרפליי, שנוסדה ב-92' על ידי עמית הלר, נרכשה בשל הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה בתחום התקשורת האלחוטית לטווחים קצרים. הרכישה היתה צעד אסטרטגי של טקסס אינסטרומנטס, שנועד לסייע לה להוביל טכנולוגית את השוק המתפתח של תקשורת אלחוטית לטווחים קצרים בעולם.

לדברי הלר, המשמש כיום כדירקטור לפיתוח ולעסקים של היחידה העסקית לתקשורת אלחוטית קצרת טווח של טקסס אינסטרומנטס העולמית, משמעות הפיכת באטרפליי לשלוחת פיתוח של הקונצרן, היא שטכנולוגיה תהיה משולבת בעתיד "כמעט בכל מכשיר סלולרי, מחשב נישא, או בעשרות יישומי תקשורת נוספים המשמשים כל אדם בביתו, או במשרד קטן ברחבי העולם".

אלה יעקבי סאן מקימה חטיבות שיאחדו את מוצרי התוכנה ושירותי הרשת שלה סאן מיקרוסיסטמס העולמית הודיעה על שינויים במבנה הארגוני של החברה, כדי לענות על דרישות השוק ולחזק את מעמדה כשחקנית ראשית בתחום מחשוב הרשת. השינויים באים בהמשך להתקשרות בין סאן לנטסקייפ.

השינויים ייכנסו לתוקפם ב-1 ביולי. מוצרי התוכנה של סאן, כולל פלטפורמת ג'אווה, קו מוצרי סולאריס ופלטפורמות התוכנה השונות, ירוכזו בחטיבה אחת שתיקרא מחלקת מוצרי תוכנה ופלטפורמות. נוסף על כך תוקם חטיבת שירותי רשת (Network Service Provider), שתספק מוצרים לחברות טלקומוניקציה מבוססות רשת, מפעילי כבלים ולוויינים וספקי ציוד רשת המפתחים מוצרים וטכנולוגיות לתעשיית ספקי השירותים הרחבה יותר.

אלה יעקב