הוועדה המקומית באילת אישרה את פרוייקט "לגונת השלום"

יכלול 4 בתי מלון ו-1,200 יחידות נופש ומגורים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באילת אישרה את פרויקט המלונאות והמגורים הענקי, "לגונת השלום" באילת, במסגרתו ייבנו לגונה גדולה וסביבה ארבעה בתי מלון ו-1,200 יחידות נופש ומגורים. ההשעה נאמדת ביותר מ-250 מיליון דולר.

הוועדה המקומית אישרה את הפרויקט והגישה אותו לאישור הוועדה המחוזית במחוז הדרום. לדברי מהנדסת עיריית אילת, האדריכלית אסנת פוסט, התוכנית אושרה לאחר שנעשו בה כמה שינויים על פי דרישותיהם של גורמי תכנון שונים, ביניהם החברה לפיתוח אילת והוועדה המקומית.

מתחם הלגונה שאושר לבנייה משתרע על 600 דונם, והפרויקט, כולל הלגונה, ייבנה סביב הלגונה המזרחית הקיימת במקום. בין שתי הלגונות פועלת המרינה המערבית, שבה הוקמה לגונה קטנה, שבתוכה נבנה חצי אי שעליו הוקמו 56 יחידות דיור. פרויקט זה נרכש ברובו על ידי קבוצה של עורכי דין מאזור המרכז למטרות השקעה ודירות נופש.

על פי התוכנית המקורית של הפרויקט היו אמורים להיבנות 2,500 יחידות דיור כולל דירות נופש. בעקבות דרישתו של ראש עיריית אילת, גבי קדוש, לצמצם את צפיפות הדיור במקום דרשו חברי הוועדה המקומית וגורמי תכנון לשנות את התוכנית ולהקטין את מספר יחידות הדיור ב-300.

על פי התוכנית ייבנו בלגונת השלום ארבעה בתי מלון שיכללו 1,000 חדרים בשטח ממוצע של 60 מ"ר. בתי המלון ייבנו עד לגובה מקסימלי של 6 קומות. נוסף על כך ייבנו במתחם כמה פרויקטים של דירות נופש שיכללו 1,000 יחידות דיור. כן ייבנו 200 דירות מגורים.

שיווק הקרקעות לכל הפרויקטים ייעשה באמצעות מכרז שיוציא המינהל לאחר אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית