זיסר ביטל את תביעת הדיבה נגד אריה אבנרי בעניין המרינה בהרצליה

לאחר שאבנרי הביע בביהמ"ש את צערו על אי הנעימות הרבה שנגרמה לזיסר

מוטי זיסר ביטל את תביעת הדיבה שהגיש באפריל 92' נגד העיתונאי אריה אבנרי. התביעה בוטלה לאחר שאבנרי הביע היום (א') את צערו בבית המשפט על אי הנעימות הרבה שנגרמה לזיסר בגין דברים שאמר נגדו החוקר הפרטי וקצין המשטרה לשעבר (תת ניצב בדימוס) שמעון סביר בקשר למרינה בהרצליה בתוכניתו של דן שילון "בשידור חי" בערוץ השני.

סביר אמר בתוכנית, כי זיסר זכה במיכרז מפני ששנים מספר לפני כן הוא התבקש על ידי עיריית הרצליה להכין תוכנית ללא תשלום, מפני שלעירייה אין כסף. סביר טען, כי זיסר זכה במיכרז מאחר שידע, כי הזוכה בו יקבל זכויות בנייה, עובדה שלא היתה ידועה לאחרים. עוד טען סביר, זיסר היה צריך לשלם סך 4 מיליון דולר לעירייה, אולם שילם 2.5 מיליון דולר.

זיסר ביקש מסביר להתנצל על דבריו וטען, כי במיכרז הובאה בצורה בולטת העובדה כי הזוכה במיכרז יקבל זכויות בנייה. עוד טען זיסר, כי שילם את הסכום המדוייק שצריך היה לשלם לחברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, בסכום של כ-5.2 מיליון שקל, ולא 4 מיליון דולר כפי שניסה לטעון סביר.

סביר סרב להתנצל על דבריו, וזיסר הגיש נגדו תביעת דיבה.

כשבוע לאחר הופעתו של סביר בתוכניתו של דן שילון, הופיע בה אריה אבנרי. לטענת זיסר, אבנרי אימץ את דבריו של סביר ללא כל הסתייגות, ואף שעסק בסדרת כתבות בענייני המרינה בהרצליה והיה עליו לדעת, כי אין כל בסיס להאשמותיו של סביר, הוא מצא לנכון לאמץ את דבריו.

זיסר תבע מאבנרי מיליון שקל בתביעה שהגיש נגדו במהלך שנת 92'.

אבנרי טען בכתב ההגנה, כי זיסר מנסה לפרש את הנאמר בתוכנית של שילון פירוש משלו ולהוציא דברים מהקשרם. לטענת אבנרי, שילון הוא שעורר בשידור את הנושא של שחיתות ראשי ערים, וטען, כי ראש עיריית הרצליה איפשר לקבלן להתעשר ע"י קניית אדמות במרינה במחיר נמוך.

אבנרי הגיש כתב תביעה שכנגד בסך 100 אלף שקל נגד זיסר בטענה, כי הלה שלח מכתב למשה גת, סמנכ"ל המינהל, והתייחס לביקורת של אבנרי על אופן בניית שובר הגלים במרינה ובמכתב זה הוסיף השמצות ודברי לשון הרע נגד אבנרי.

זיסר זוכה במשפט שהתנהל נגדו בנושא המרינה. מאחר שסביר חזר בו מדבריו והמשפט נגדו בוטל ע"י זיסר, החליטו היום באי כוח הצדדים - עו"ד שלמה ליבליך שייצג את אבנרי, ועו"ד יוסף בנקל שייצג את זיסר - כי אין מקום יותר לתמיכתו של אבנרי בדברים שאמר סביר בשעתו.

בפרוטוקול הדיון נאמר, כי מאחר שנגרמה לזיסר אי נעימות רבה במשך שנים, מביע אבנרי צער על כך וזיסר מוצא לנכון לבטל את תביעתו נגדו, והצדדים מצהירים כי אין להם טענות זה כלפי זה.

השופט, ד"ר גבריאל קלינג נתן תוקף של פסק דין להסדר בין הצדדים. (ת.א 524/92)