יוני קורן: במקום לצד ברק - מנכ"ל טמיר-כהן, לצד השותפים המנהלים

גורמים בענף: ניסיון לאותת ללקוחות על קרבה לשלטון החדש

יוני קורן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה הנבחר, אהוד ברק, עומד להתמנות כמנכ"ל פרסום טמיר-כהן, בבעלות דוד טמיר (%60) ורוני כהן (%40). בשלב זה לא מדובר בהקצאת מניות או אופציות לקורן עם המינוי.

קורן ליווה את ברק במשך שנים, ולאחר פרישתו מהצבא שימש כתקציבאי במשרד באומן-בר-ריבנאי. בהמשך התמנה כסמנכ"ל בטמיר-כהן.

לדברי קורן, נושא המינוי לתפקיד המנכ"ל עומד על הפרק זה מספר חודשים. החוזה, המתייחס לפרק זמן של כ-3 שנים, עדיין לא נחתם. לדברי קורן, לנגד עיניו עומד המודל של מינוי מנהל מקצועי, כפי שנעשה בקשר-בראל. "מדובר בניהול כל המשרד. אילן שילוח (מנכ"ל קשר-בראל) עשה שינויים ניהוליים גדולים מאוד במשרד. אני משוכנע ביכולת שלי לתרום למשרד טמיר-כהן בכל תחום, במבנה של משרד הפרסום ובאינטגרציה בין התחומים".

דוד טמיר, לעומת זאת, אמר, כי סמכויות הניהול שהופקדו בידיו של קורן "הן לא בסגנון של אילן שילוח. מדובר בהמשך התפקוד הרגיל של שני השותפים".

רוני כהן מסר, כי המינוי אינו מפקיע סמכויות מהשותפים, שהוגדרו עד כה כמנכ"לים משותפים. "המשרד ינוהל על ידי 3 מנהלים".

לדברי קורן, עומדת על הפרק חלוקה של הסמכויות בהנהלה. התשובות שהתקבלו מהשותפים לגבי משמעות המינוי החדש היו חלקיות וסתומות. על כך אומר קורן: "התשובות חלקיות, כי אנו עדיין מתלבטים. מדובר בחשיבה עמוקה ואמיתית לגבי ניהול ופיתוח המשרד". קורן אמר עוד, כי חלק מהשינוי הארגוני שהוא מוביל אליו, בא לידי ביטוי במינויים של שני המנהלים הקריאטיביים, פונקציה שלא היתה קיימת קודם לכן במשרד.

על הקשר בין המינוי של קורן למנכ"ל המשרד ובין קרבתו לאהוד ברק, אומר כהן: "זה לא הכיוון, ממש לא. המינוי אינו קשור לפוליטיקה. הוא (קורן) היה במשרד שנתיים וחצי בתקופה שביבי היה ראש הממשלה, ואף אחד לא העריך שייפול. אנחנו לא עושים חשבונות כאלה".

לדברי קורן, לחץ עליו ברק לקבל תפקיד במסגרת מטהו המתגבש. "התלבטתי בין המחוייבויות ולבסוף החלטתי לחזור לטמיר-כהן", אמר קורן. הוא סירב לפרט איזה תפקיד הוצע לו. מקורות במטה הבחירות של ברק מסרו ל"גלובס", כי ברק לא הציע לקורן תפקיד כלשהו, על רקע סכסוך ביניהם, וכי המינוי כמנכ"ל טמירכהן הוא מניפולציה, שנועדה לאותת ללקוחות המשרד, שבראשו עומד גורם המקורב לראש הממשלה.

קורן הכחיש את הדברים: "הדברים נאמרים בגלל הפחד שיש לאנשים בענף מעוצמת הקשר שלי עם אהוד. הקשר נמשך כבר 11 שנים, והוא לא ייפסק גם הפעם. אני מציע לך לשאול את אהוד ברק על טיב יחסי איתו, ומה היתה תרומתי לקמפיין".

בהתייחס לטענות המושמעות בענף, כאילו המינוי הוא בבחינת סיגנל על הקרבה לשלטון החדש, ללקוחות שהמשך ההתקשרות שלהם מוטל בספק, אומר רוני כהן: "פרסומאים מתחרים מנסים ליצור את הרושם כאילו תקציב חברת החשמל עומד לעזוב כבר שנתיים, וכאילו תקציב פלאפון עומד לעזוב כבר תקופה ארוכה. ועובדה, שום תקציב אינו עוזב".

ואילו תגובת קורן: "אם יש לקוח כזה, שזה מה שמאותת לו, צר לי עליו. אם בזכות זה יישארו תקציבים בטמיר-כהן - זה מעליב אותי". קורן אמר עוד: "לא תהיה שום תרומה למשרד בקשר שלי לראש הממשלה. אני מכיר את ההיסטוריה של אלה שעשו זאת"