רשת מסעדות האח של כדורסלן העבר שטרקמן בלוס אנג'לס, חזרה לרווח

רשת המסעדות הקליפורנית JERRY`S Famous Deli, שבשליטת הישראלי לשעבר אייק (יצחק) שטרקמן, דיווחה על רווח ברבעון הראשון של 1999, לאחר שנה עתירת הפסדים.

שטרקמן, אחיו של כדורסלן העבר הישראלי חיים שטרקמן, מחזיק ב-%45 ממניות החברה הציבורית, החולשת על 11 סניפים בלוס אנג'לס וסביבותיה. מסעדות הרשת מציעות תפריט מגוון ביותר ומתמחות בדליקטסים יהודיים.

עד לפני שנתיים נחשבה הרשת לאחת המצליחות והטרנדיות מסוגה בקליפורניה, אך באחרונה חלה דעיכה בתפוסה ובהכנסות, וב-98' נרשם הפסד בסך 66.6 מיליון דולר.

ההנפקה של החברה ב-1995 ב-6 דולר למניה התבררה כלא מוצלחת, לאחר שמניותיה הנסחרות בנאסד"ק צנחו משיא של 10 דולר ל-1.25 דולר כעת. אנליסטים מתרצים זאת, בין השאר, בעובדה שהחתמים, בוסטון גרופ (שבינתיים קרסו), לא עשו די לעניין את מנהלי קרנות ההשקעה הגדולות.

אייק שטרקמן (61) יסד את הרשת עם שותפו דאז, ג'רי סיידמן, שנטש וכיום מפעיל אותה עם צמד בניו, ג'ייסון וגיא. שטרקמן כיהן עד לפני כמה שנים כנציג דרום קליפורניה באיפא"ק (השדולה היהודית ליד הקונגרס) אך פרש כדי להרחיב את הפעילות העסקית בפלורידה - שם הוא מפעיל מסעדות נוספות תחת השם "ראסקל האוס".

ג'ריס דלי, מכל מקום, דיווחה על הכנסת שיא ברבעון, 19.6 מיליון דולר, ורווח של 513 אלף דולר. לדברי שטרקמן מכירת הרשת אינה עומדת על הפרק והיא תמשיך להתרחב, אם כי בקצב איטי יותר