תע"א ופריצקר מתכננים לייצר מטוס מנהלים שיחליף את ה"גלאקסי"

החברה המשותפת מכרה 40 "גלאקסי" ב-600 מיליון דולר

התעשייה האווירית מתכננת לייצר מטוס מנהלים שיירש את המטוס הנוכחי, "גלאקסי". כך גילה ל"גלובס" בריאן בארנטס, מנכ"ל חברת גלאקסי איירוספייס, המשותפת לתע"א ולמשפחת פריצקר האמריקנית.

בארנטס מסר, כי כעת נבדק ההיקף הדרוש של ההשקעה במחקר ופיתוח בפרוייקט העתידי, ונבחנים מאפייני המטוס החדש. "אנו בודקים האם כדאי להציע טווח טיסה מוגדל", אמר, "או להגדיל את מספר הנוסעים.

"המטוס החדש יגיע לשלבי תיכנון מעשיים בתוך שנתיים-שלוש. החשיבה על המוצר העתידי היא בדומה לכל יצרניות המטוסים, החושבות על הצעד הבא במקביל למכירות הדגם האחרון שלהן. בכל מקרה, העדיפות הראשונה כרגע היא להמשיך את ההצלחה בשיווק הגלאקסי".

בארנטס גילה עוד, כי מאז החל שיווקם, נמכרו 40 מטוסי גלאקסי. עד כה אישרה תע"א, כי נמכרו 24 מטוסים. לדבריו, המספר המעודכן כולל הזמנות כמעט חתומות, שיסוכמו בחודש הקרוב, וצבר ההזמנות מגיע ל-600 מיליון דולר.

הוא הוסיף, כי אם תתעורר דרישה לגירסה צבאית של הגלאקסי, ניתן יהיה להתאימו לכך. "בכך כלולה האפשרות לביצוע משימות מיוחדות, בדומה להתאמת מטוסי אסטרה, שנמכרו לחיל הים של הודו ולחיל האוויר האמריקני". בארנסט הוסיף, כי החברה מנהלת מגעים למכירת מטוסים למוטי זיסר.

חברת טאס-אוויאיישן השווייצרית הודיעה היום (ג') בסלון האווירי בפאריס, כי היא מזמינה שני מטוסי גלאקסי, לאחר שכבר רכשה שני מטוסי אסטרה. מחיר כל גלאקסי הוא 16.5 מיליון דולר, והמחיר הסופי מגיע ל-18 מיליון דולר, כולל עיצוב הפנים ואמצעים ללקוח.

בארנטס התייחס לדבריו של יו"ר תע"א היוצא, יאנוש בן-גל, כי יש להוריד ב-%10-%15 את מחיר המטוס, כדי להגדיל את התחרותיות. "זה יועיל כמובן לתחרות מול מטוסי המתחרים, הזולים בכמיליון דולר, אך הוכחנו שאפשר למכור גם במחיר גבוה יותר, אם מציעים ערך מוסף של טווח ומספר נוסעים מוגדלים", אמר