ארקיע מחדשת הטיסות לקרית שמונה ב-1 ביולי

בעקבות הבטחת ראש העירייה לצמצום עלויות הפעלת המינחת

חברת ארקיע הודיעה בסוף השבוע, כי היא חוזרת ב-1 ביולי להפעיל את טיסותיה לקרית-שמונה. החלטה זו, לדברי החברה, התקבלה בעקבות פנייתו של ראש עיריית קרית-שמונה, חיים ברביבאי, לארקיע. לדברי ארקיע, העירייה גם מוכנה להירתם למאמץ לצמצום עלויות הפעלת המינחת בקרית-שמונה.

עוד אומרת ארקיע, כי החליטה לנהוג כך לנוכח החלטתה של המתחרה, חברת ישראייר, להפסיק את טיסותיה לראש-פינה ולקרית-שמונה.

בשבוע שעבר הודיעה עיריית קרית-שמונה, כי הגיעה להסדר עם מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ, לגבי חידוש הטיסות בימים הקרובים. בשבוע שעבר נמסר מארקיע, כי היא שמעה מספר הצעות מהעירייה, אך טרם החליטה לגבי עתיד הטיסות. למרות זאת התעקשו בעירייה, כי אכן קיים הסדר בין הצדדים.

ברביבאי הודיע בשבוע שעבר, כי הוחלט להקים גוף כלכלי-ציבורי, בשיתוף ארקיע והעירייה, שיפעל לטובת הפחתת אגרת הנחיתה שמשלמת ארקיע. במסיבת עיתונאים שכינסו לפני שבועיים טענו ראשי ארקיע, כי לא ייתכן שישלמו אגרת נחיתה של כ-900 שקל למפעיל הפרטי של המינחת, בעוד שהם משלמים אגרת נחיתה של כ-200 שקל לרשות שדות התעופה, המפעילה את המינחת בראש-פינה.

כמו כן, היו טענות לראשי ארקיע לגבי חוסר התיאום עם החברה לגבי ביצוע השיפוצים בשדה בקרית-שמונה, המושבת בשל כך בחודשיים האחרונים. בחברה גם טענו, כי טרם יידעו אותם לגבי המועד החדש להפעלת השדה.

חברת ארקיע הבהירה בסוף השבוע, כי היא חוזרת לקיים את הטיסות בקו זה, למרות שעדיין לא הוסדרו במלואם הקשיים המסחריים והתפעוליים שבהפעלת המינחת בקרית-שמונה. יצויין, כי במשרד התחבורה אמרו לפני שבועיים, כי יש לפעול לכך שאגרת הנחיתה בקרית-שמונה תסובסד.

הנהלת ארקיע מציינת, כי החלטתה התקבלה, בין היתר, על רקע המצב הביטחוני בצפון, ולנוכח החשיבות שמייחסת ארקיע להירתמות לעזרתם של התושבים באיזור זה. הטיסות לקרית-שמונה וממנה יהיו ברובן ישירות לשדה דב בת"א