המדינה לא תערער על מחיקת כתב האישום נגד חוטר-ישי באשמת זילות

רובינשטיין: למרות שהתנצל מהשפה ולחוץ, אין מקום להליך שלישי

פרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על החלטת בית משפט השלום בחיפה, למחוק את כתב האישום נגד ראש לשכת עורכי הדין היוצא, דרור חוטר-ישי, באשמת זילות בית המשפט. כך החליט היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין.

חוטר-ישי הועמד לדין בעקבות ביקורתו החריפה על שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, זיוה הרמן-הדסי, אשר הרשיעה אותו בעבירות מס. חוטר-ישי זוכה בערעור מאותן עבירות.

בפתיחת הדיון בכתב האישום נגדו, התנצל חוטר-ישי על דבריו. המדינה הודיעה, כי היא מוכנה למחוק את כתב האישום בהנחה שההתנצלות כנה. זמן קצר לאחר מכן, בישיבת הוועד המרכזי של הלשכה, שב חוטר-ישי ותקף את הרמן-הדסי, ובעקבות זאת הוגש שוב כתב אישום נגדו באשמת זילות.

בפתיחת משפטו השני טען חוטר-ישי, כי בהגשת כתב האישום, הפרה המדינה התחייבות שלטונית שלא לשוב ולהעמידו לדין לאחר שהתנצל. השופט הבר קיבל טענה זו ומחק את כתב האישום.

רובינשטיין אומר, כי הוא ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, סבורים, כי הסכמתה של המדינה למחוק בזמנו את כתב האישום היתה הסכמה מינהלתית ולא הסכם מחייב. לדעת המדינה, התבטאותו של חוטר-ישי בדיון בלשכה יצרה את הרושם לכאורה, כי התנצלותו הקודמת היתה מן השפה ולחוץ.

עם זאת אומר רובינשטיין, כי הגיע למסקנה שאין ליזום הליך משפטי שלישי נגד חוטר-ישי בנושא הזילות, בדמות ערעור על החלטת בימ"ש השלום. לדעת המדינה, הגשת כתב האישום כבר השיגה את היעד של העברת המסר, לפיו תוענק הגנה לשופטים שאינם יכולים להגיב על טענות נגדם