מו"מ בין "ממסר", יבואנית איווקו, וג'ון-דיר לציוד מכני, למכירת הזיכיונות

יבואנית משאיות איסוזו מתעניינת באיווקו; מכשירי תנועה בג'ון-דיר

חברת UTI, יבואנית משאיות איסוזו, מנהלת מגעים לקבלת זיכיון היבוא של משאיות איווקו לישראל. בשבוע שעבר הודיעה חברת "ממסר" הבורסאית, מחזיקת הזיכיון הנוכחית של איווקו, כי היא נמצאת במגעים למכירת אחזקותיה בחברה הבת שלה, שפעילותה אחראית לכ-%50 מהכנסותיה.

בהודעת ממסר לא נמסרו פרטים אודות מהות העיסקה, אולם ל"גלובס" נודע, כי בחודשים האחרונים מנהלת החברה מגעים עם UTI על מכירת זיכיון היבוא והשיווק של משאיות איווקו בישראל.

איווקו היא חברה בת בבעלות מלאה של קונצרן פיאט האיטלקי. היא מדורגת במקום השני בענף המשאיות האירופי, מבחינת היקף מכירותיה השנתיות, והיא מחזיקה בסיסי ייצור באיטליה, ספרד, גרמניה ובמדינות נוספות.

במהלך השנתיים האחרונות נמצאת החברה בתהליך פיתוח, שבמסגרתו השיקה מנועים מתקדמים ושורה של דגמים חדשים. החברה אף חתמה לאחרונה על חוזה למיזוג חטיבת האוטובוסים שלה עם חטיבת האוטובוסים של קבוצת רנו.

מכירות איווקו בישראל נפגעו בשנים האחרונות עקב המיתון בשוק המשאיות, שיצר קשיים בגביית חובות ומלחמת מחירים בענף. במחצית הראשונה של שנת 99' מסרה איווקו-ישראל 129 משאיות - כבדות, בינוניות וקלות. זוהי ירידה של כ-%16, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק שלה עומד כיום על כ-%7.5 מהשוק, ירידה של כ-%1, ביחס לשנה שעברה. את שנת 98' סיימה ממסר עם הפסד של כ-18 מיליון שקל.

בשנה שעברה, במסגרת רכישת חברת "המשביר השקעות", החברה האם של ממסר, ניתנה לרוכשים, משפחת לבנת, אופציה לשנה, לרכוש גם את החברה הבת של ממסר, "המשביר סוכנויות". המשביר סוכנויות מחזיקה בזיכיונות היבוא של משאיות איווקו, מלגזות ניסן, הציוד החקלאי של ג'ון-דיר וצמיגי "גודייר".

חברת תעבורה - בבעלות משותפת של משפחת לבנת וחברת "משאב" - שותפה באמצעות חברת תשתית ב-UTI, שעימה מתנהלים המגעים.

חברת UTI הוקמה ב-1995, כשותפות בין תשתית, יבואנית משאיות דאף, לבין חברת UMI, יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס, שמוחזקת על ידי חברת קרדן השקעות, בשיעור של %45.

חברת UTI התמקדה עד היום בשיווק משאיות קלות עד 7 טון, ולאחרונה החלה לשווק משאיות בינוניות של איסוזו, במשקל 7.5 טון. במחצית הראשונה של 99' מסרה החברה 201 כלי רכב.

בחברת ממסר ובחברת UTI סירבו להגיב על הידיעה.

במקביל נודע, כי חברת ממסר מנהלת מגעים עם קבוצת "מכשירי תנועה", למכירת זיכיון היבוא של מוצרי "ג'ון-דיר" לישראל. חברת ג'ון-דיר האמריקנית היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של ציוד חקלאי וציוד מכני-הנדסי