רדיסון-סאס יוצאת מישראל בעקבות הפסקת ההתקשרות עם מלונות מוריה

טוענת שהרשת לא עמדה במכסת הלינות * רדיסון-סאס: שרתון מבקשת לנהל המלונות תחת מותגיה

רשת מלונות רדיסון-סאס יוצאת מישראל עם הפסקת ההסכם שלה עם מלונות מוריה. זאת בעקבות הודעת כור-שרתון, שרכשה את מלונות מוריה, לרדיסון-סאס על הפסקת ההסכם והשעיית השימוש במותגי הרשת ובמערכת ההזמנות העולמית של רדיסון.

ההסכם בין מלונות מוריה לרדיסון-סאס נחתם בדצמבר 95'. ההסכם כולל הסבת שמם של כל מלונות מוריה בארץ למותג רדיסון וחיבור הרשת למערכת ההזמנות והשיווק העולמיים של רדיסון-סאס, תוך התחייבות של רדיסון-סאס לספק מכסת לינות למוריה, תמורת תשלום תמלוגים של מוריה לרדיסון-סאס.

בחודש ינואר נמכרה רשת מלונות מוריה לכור-שרתון. מספר חודשים לאחר מכן, עם סגירת העיסקה רשמית, באפריל, הודיעו ראשי כור למטה של רדיסון-סאס בבריסל על כוונתם להפסיק את ההסכם בתוך 3 חודשים.

מועד הפסקת ההסכם הוא מחרתיים (ה'), ובתחילת השבוע הבא ישונה שם המלונות לשרתון-מוריה במקום רדיסון-מוריה.

לטענת כור-שרתון, לא עמדה רדיסון-סאס בהסכם עם מוריה בכל הקשור למכסת הלינות שהיא אמורה היתה לספק למלונות בארץ, וכי בכוונתה לממש את סעיף המילוט בהסכם בעניין אי עמידה בלינות, שמתיר יציאה מההסכם בינואר (3 שנים לאחר חתימתו).

רדיסון-סאס תטען שסעיפי המילוט אינם רלוונטים למהלך הפסקת החוזה הנוכחי, כיוון ששרתון מבקשת לנהל את המלונות תחת מותגיה, לאחר שרכשה את הרשת. עוד נטען, כי אי העמידה בלינות נבעה מהקושי האובייקטיבי לשווק את ישראל בעולם ב-3 השנים האחרונות.

ההסכם של רשת המלונות מוריה ורדיסון-סאס החל בינואר 96' למשך 30 שנה, וקבע ש-8 המלונות של רשת מוריה ינוהלו תחת שם המותג רדיסון. הרשת החדשה, רדיסון-מוריה, תהיה הזכיינית הבלעדית של רדיסון בישראל, ובעלת זיכיון להפעלת וניהול מלונות גם בירדן, המלונות יפעלו על-פי קודקס התיפעול והניהול העולמי של רדיסון והרשת תשולב במערך ההזמנות והשיווק העולמי של רדיסון.

עוד נקבע, כי מוריה תשלם לרדיסון-סאס %3-%5 מהמחזור, עבור שימוש ברשת ההזמנות, השיווק והמותג.

ההסכם כלל שלושה סעיפי מילוט, שניתן להשתמש בהם בתום 3 שנים, ליציאה מההסכם. הראשון - אם שיעור הירידה בלינות במוריה, בגלל הקושי לשווק את ישראל, יהיה גדול משיעור הירידה במלונות אחרים; השני - שיעור ההכנסות שנבעו מהזמנות ישירות במערכת העולמית יהיו לפחות פי 4 מעלות ההתקשרות; השלישי - שרדיסון תעמוד במכסה של %8 מהחדרים שעמדו לרשותה במלונות מוריה.

דוברת שרתון-מוריה, אריאלה מדר, מסרה בתגובה, כי הרשת פועלת כנדרש לפי החוזה