קבוצת קרדן מקימה חטיבת תקשורת; מינתה את שלום מנובה ליו"ר החטיבה

החברה נערכת לכניסתה לשוק התקשורת והטלפוניה בישראל ובמזרח אירופה

קרדן הודיעה היום (א') על הקמת חטיבה עסקית חדשה, אשר תתמקד בתחום התקשורת. ליו"ר החטיבה מונה שלום מנובה, שהיה המשנה לנשיא סלקום והתפטר לפני כחודשיים. באמצעות צעדים אלה מתכוונת קרדן להעמיק את פעילותה בתחום התקשורת בארץ ובמזרח אירופה. למנכ"ל קרדן תקשורת מונה בני צינקר.

מנובה אמר ל"גלובס", כי זה לא יהיה עיסוקו היחיד ועל עיסוקיו הנוספים יכריז בקרוב. כן אישר שהוא עדיין מנהל שיחות עם הקבוצות המתכוונות להתחרות בבזק. לדבריו, אם אכן יחתום עם אחת מהן להוביל את ההכנות לתחרות ולנהל את החברה שתקום, יהיה זה יחד עם קרדן תקשורת.

לדברי מנכ"ל קרדן, משה שטיינגרט, קרדן רואה בתחום התקשורת יעד אסטרטגי חשוב לפעילותה בארץ ובחו"ל, והיא נערכת לפעילות בתחום התקשורת והטלפוניה, לאור פתיחת השוק לתחרות. לדבריו, פעילותה הנוכחית של קרדן בתחום התקשורת, באמצעות החברות אינפונט ישראל ובית התוכנה ענדן, תמוזג לפעילות החטיבה החדשה, ותקנה לה ערך מוסף במיגזר זה.

בנוסף, מתכננת החברה השקעות במיזמי תקשורת חדשניים, כאשר השקעות אלה יתבססו על הידע שנצבר בקרדן בתחום הטכנולוגיה וכן בנסיונו המקצועי של מנובה.

במישור הבינלאומי, תפעל קרדן תקשורת בעיקר בשוק המזרח אירופי, על בסיס היכרותה ונסיונה בשוק זה, ותסתייע, לשם כך, בתשתית העסקית, הפיננסית והארגונית שהקימה באזור וכן בקשריה עם חברות רב לאומיות, השותפות עמה. קרדן פעילה במזרח אירופה החל מ-94' בתחום הנדל"ן, הפיננסים והביטוח. פעילותה כוללת שותפויות עסקיות עם גורמים פיננסיים מובילים, כדוגמת סיטיבנק, דויטשה בנק, בנקרס טראסט וכן גופים ויזמים מקומיים.

פעילותה הנוכחית של קרדן בתחום התקשורת כוללת שותפות אסטרטגית עם חברת אינפונט העולמית, אחת מספקיות תקשורת הנתונים הגדולות בעולם ובעלת הסכמים לשיתוף פעולה עם חברת AT&T ועם תאגיד התקשורת האירופי UNISOURCE. כמו כן, מחזיקה קרדן בבית התוכנה ענדן, העוסק בפיתוח מערכות מידע בתחום התקשורת, לרבות מערכות חיוב וגבייה ובמתן שירותי תוכנה לגופים בתחום זה.

מנובה, כיהן בתפקידו האחרון כמשנה למנכ"ל וכמנהל התפעול הראשי בחברת סלקום. הוא היה אחראי, בין השאר, על הקמת התשתית הטכנולוגית, פיתוח מערכות המידע, בניית מערך השירות ללקוח והמערך הלוגיסטי של החברה. בתפקידיו הקודמים, היה יועץ אסטרטגי לקבוצת עורק וכן רמ"ח מערכות בחיל הקשר ואחראי על פיתוח אמצעי הקשר למערך הלוחם