ויוונדי הגדיל אחזקותיו בקאנאל פלוס ו-BSkyB בהשקעה של 2.7 מיליארד ד'

מחזיק כעת ב-%49 מקאנאל, אך ימכור %9 למשקיע אסטרטגי

בהסתערות רבתי, בהשקעה של 2.7 מיליארד דולר, הגדיל תאגיד התשתיות והתקשורת הצרפתי ויוונדי משמעותית את אחזקותיו ברשתות הטלוויזיה קאנאל פלוס ובריטיש סקיי ברודקסטינג. בכך הוא חיזק את את אחיזתו המתרחבת בתחום התקשורת.

ויוונדי הגדיל את אחזקתו בקאנאל פלוס מ-%34 ל-%49 באמצעות רכישה של ה-%15 מהתאגיד השווייצרי קומפני פיננסיה דה רישמון, בסכום של 1.3 מיליארד דולר. אולם לדברי יו"ר ויוונדי, ז'אן מארי מסייה, קבוצתו תפחית את חלקה בקאנאל ל-%40 תוך חודשים אחדים, ותחפש שותף אסטרטגי בינלאומי המביא עמו ערך נוסף לחברה, לרכישת ה-%9 העודפים.

את %7.5 מחברת BSkyB רכשה ויוונדי ב-1.27 מיליארד דולר מקבוצת גרנדה וחברת פירסון, שביקשו לצאת מרשת טלוויזיה בתשלום הבריטית, מאז נכנסו לשרות המתחרה ONdigital.

הנתח של %24.5 מעניק לוויוונדי מעמד של "מיעוט חוסם", ולדברי היו"ר מסייה, החברה אינה מעונינת להגדיל נתח זה. "מצב זה מספק", אמר מסייה, בציינו כי ויוונדי מתכוונת להיות בעלת מניות "אקטיבית ופוזיטיבית" ב-BSkyB.

יו"ר ויוונדי חזר והצהיר: "שום מיזוג בין BSkyB וקאנאל פלוס לא עומד על הפרק, ורכישת נתחי גרנדה ופירסון אינה משנה מאומה מעמדתו. לדבריו, לעמדה זו שותף גם איל המדיה רופרט מרדוק, הבעלים של %40 מ-BSkyB, שהוציא מכלל חשבון מיזוג בין שתי קבוצות הטלוויזיה-בתשלום.

שיחות על מיזוג בין השתיים התנפצו בחודש פברואר עקב התעקשותה של קאנאל פלוס להחזיק בשליטה בהנהלת החברה הממוזגת. אבל רכישת נתח %17 של חברת פאתה ב-BSkyB הפכה את ויוונדי לבעלת המניות הגדולה ביותר אחרי ניוז קורפ של מרדוק, שהחוק איננו מתיר לה להגדיל את חלקה למעלה מן ה-%40 שברשותה.

יחד עם הכחשת כל כוונת מיזוג אמר מסייה כי ויוונדי מחפשת צורות אחרות של שיתוף פעולה עם חברת ניוז, והוא אף דן בכך באחרונה עם מרדוק, בתחומים כמו פעילויות אינטרנט, שירותים אינטראקטיבים, טכנולוגיה וכו'.

מסע רכישותיו של מסייה הולם את מטרתו הגדולה לב נות לצרכני הטלקומוניקציה מסגרת מאוחדת שתספק טל פון, אינטרנט, ושירותי מול טימדיה ובידור באמצעות פלט פורמה אחת, תודות לאחזקות ויוונדי בקווים קבועים; בשרותי טלפון ואינטרנט ניידים; במו"לות של ספרים, מגאזינים, שומולטימדיה; ובטלוויזיה בתשלום