הסכם בין גרמן למשרד התחבורה: נתיבי אילון צפון ייפתחו מצפון לדרום בשלבים

ראש עיריית הרצליה התנגדה לפתיחתם אלא אם יובטחו התנאים למניעת פקקים

"כביש נתיבי אילון צפון ייפתח לתנועה מצפון לדרום בשלבים, כדי למנוע מעבר של תנועה בלתי מבוקרת בנתיבים". כך סוכם בפגישה בין ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, לבין המפקחת על התעבורה באזור תל-אביב והמרכז, מתיה ענב. השתיים סיכמו, כי "הכביש ייפתח רק לאחר שיובטחו התנאים, שימנעו פקקי תנועה בהרצליה".

ההסכם יביא לסיום מאבקה של גרמן נגד משרדי התחבורה והתשתיות, מע"צ ונתיבי איילון.

בשלב הראשון ייפתח הגשר ברחוב שבעת הכוכבים. בשלב השני, תיפתח הלולאה במחלף שבעת הכוכבים לפנייה שמאלה (ממזרח לדרום) בלבד. לאחר מכן ייערכו ספירות תנועה, וייקבעו ההסדרים הדרושים ברמזורים שבמחלף הסירה. בשלב השלישי תיפתח דרך בשדרות שבעת הכוכבים לפנייה ימינה (ממערב לדרום), זאת לאחר שיוסדרו השינויים המתבקשים ברמזורים של מחלף הסירה.

איילון צפון ייפתח לתנועה מדרום לצפון, רק לאחר שיוחל בעבודת הסלילה בקטע הצפוני שבין שדרות שבעת הכוכבים לרחוב הבריגדה. במסגרת זו, תתאפשר פנייה מבוקרת שמאלה משדרות ירושלים לרחוב הבריגדה - באמצעות רמזור - כדי לאפשר מעבר חצייה להולכי רגל ויציאת כלי רכב משכונת גן רש"ל. שינויים נוספים ייעשו לאחר בדיקה של עומס התנועה בשעות השיא.

גרמן התנגדה לפתיחת נתיבי איילון, בלי שייעשו ההסדרים החיוניים להקלת עומס התנועה בהרצליה. במינשר, ששלחה לתושבים בחודש מאי האחרון, הסבירה גרמן, כי "פתיחה בלתי מבוקרת של נתיבי איילון, עלולה להעלות את עומס התנועה בהרצליה בשיעור של %50". גרמן פירטה את תוכניתה ל"פתיחה בשלבים של נתיבי איילון", וקבעה, כי "הרצליה הפכה לתחנת מעבר של שכנותיה ממזרח למערב ומדרום לצפון".

לאחר השגת הסיכום עם עינב אמרה גרמן, כי "הוכח שעמידה עקשנית על עקרונות לטובת הציבור משתלמת. ההסדרים יצמצמו מאוד את הנזק שעלול היה להיגרם אם האיילון היה נפתח מיידית. אמשיך לדאוג לכך שהרצליה לא תהפוך לפקק תנועה ענק".

גרמן הוסיפה, כי היא תמשיך ללחוץ - יחד עם ראש עיריית רעננה וראשי המועצות של כפר שמריהו ורמת השרון - על כל הגורמים, כי ייסלל המשך לאיילון צפון, בקטע משבעת הכוכבים עד רחוב המעפילים