חולדאי: לתכנן רכבת-תחתית מעגלית בין ת"א, ר"ג וגבעתיים

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, טוען, שקו הרכבת הקלה המתוכנן עתה מבת ים לפתח תקווה - דרך העיר ת"א - לא יפזר את הנוסעים באזורים הצפופים, אלא ישמש כמעבר בין בת ים, ת"א ופתח תקווה. "צריך לחזור לרעיון הרכבת התחתית, אבל לקו מעגלי, שיעבור באזורים הצפופים של תלאביב, רמת גן וגבעתיים, ויסיע אליהן נוסעים מתחנות רכבת הפרברים בנתיבי אילון".

לדברי חולדאי, "רכבת תחתית עושים במקום הצפוף ביותר, שבו קשה להעביר נתיבים על האדמה. התפיסה שלי היא, שהרכבת התחתית צריכה להעביר נוסעים מתחנות הרכבת, ולשמש אמצעי הסעה מהיר במקומות הצפופים.

"בעתיד ניתן יהיה לשלוח 'קרניים' מתחת לאדמה לפ"ת, לדרום בת ים, לבר אילן ולצפון תל-אביב, לאזור הגוש הגדול. בינתיים אפשר להשתמש בתשתית הקיימת של רכבת הפרברים".

חולדאי הוסיף, כי אם בכל זאת יחליטו להקים את קו הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקווה, הוא לא ייאבק נגדה, אך יעמוד על כך "שיהיה חיבור בין תחנות קרובות של הרכבת הקלה ורכבת הפרברים, ושתהיה מערכת פיזור מתחנות הרכבת - רצוי במיניבוסים".

ראה מוסף "גלובס נדל"ן"

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988