מועצה איזורית גזר מסרבת לספק שירותים ל-150 משפחות ביישוב נוף איילון שירותים

טוענת: "על משרד הפנים לצרף את היישוב למודיעין"

המועצה האיזורית גזר הודיעה ל-150 משפחות המתגוררות ביישוב הקהילתי הדתי נוף איילון, השייך למועצה האיזורית, שהיא מסרבת להמשיך ולספק להם שירותים מוניציפליים. ההודעה נועדה לשמש אמצעי לחץ על תושבי היישוב ועל משרד הפנים, כדי שיממש את החלטת "ועדת הגבולות" לצרף את נוף איילון לעיר מודיעין הסמוכה.

משרד הפנים הטיל על ד"ר אהרון לוי, הממונה על מחוז מרכז, לערוך דיון מיוחד בנושא כדי למצוא פתרון לנוף איילון.

היישוב הקהילתי הדתי הוקם ליד הקיבוץ הדתי שעלבים בתחילת שנות ה-90, כחלק מתוכנית "שבעת הכוכבים" של אריאל שרון. שרון ביקש להקים שבעה יישובים קהילתיים חדשים, לאורך הקו הירוק. נווה איילון נועד לבני ישיבות. לצורך הקמת היישוב הופשרו במסגרת ול"ל אדמות חקלאיות הסמוכות לקיבוץ שעלבים, המונה כ-40 משפחות בלבד.

לפני כשנה וחצי פנו תושבי נוף איילון למועצה האיזורית, וביקשו להכיר בהם כב"וועד מקומי המנותק מהקיבוץ". משמעות הבקשה היא להכיר בהם כביישוב נפרד. באותה עת הם פנו גם לבג"ץ, בבקשה שיכפה על המועצה האיזורית ועל משרד הפנים, שיכירו בהם כ"וועד המקומי של קיבוץ שעלבים".

תוך כדי הדיונים בבג"ץ, הם ביקשו להסתפח לעיר מודיעין, כאמצעי לחץ על משרד הפנים.

לצורך קבלת החלטה בנושא, הקים משרד הפנים "ועדת גבולות", שקבעה, כי יש לספח את השכונה למודיעין. בג"ץ לא דן, בסופו של דבר, בעתירה, לאחר שפורסמה החלטת ועדת הגבולות, שקבעה "להפריד את השכונה מהקיבוץ".

פטר וייס, ראש המועצה האיזורית גזר, אמר, כי "כבר כיום נגרם למועצה נזק של 2.2 מיליון שקל, בשל העובדה שחלק מתושבי ההרחבה אינם משלמים אגרות בנייה, ארנונה והיטלי ביוב. אנו דורשים, שמשרד הפנים יממש את המלצת ועדת הגבולות, ויספח את נוף איילון למודיעין. לא נסכים שיכפו עלינו יישוב חדש, דבר הנוגד את הוראות תמ"א 31, שאוסרת על הקמת יישובים חדשים"