רוסיה הגיעה להסדר עם נושיה לפריסת חוב של 8 מיליארד ד'

החוב ל-18 המדינות במועדון פריז ייפרש על פני 20-15 שנה

רוסיה הגיעה אתמול (א') להסדר על פריסת חוב עם המדינות הנושות-מועדון פריס- בהיקף של כ-8.1 מיליארד דולר, ופירעונו יתפרס על פני 15 עד 20 שנה.

המשא ומתן על פירעון יתרת חובותיה של רוסיה למועדון פריס יחל בסתיו 2,000 לאחר שייערכו ברוסיה בחירות לפרלמנט ולנשיאות, כך אמר יו"ר המועדון, פרנסיס מאייר, בתום מגעים מרתוניים עם שר האוצר, מיכאיל קזיאנוב.

"ניהלנו משא ומתן לא קל שארך ארבעה ימים במקום יומיים על פי התכנון המקורי. ההסכם אליו הגענו אתמול יכול לשמש בסיס לפתרון גלובלי לחובותיה של ברה"מ לשעבר, אותם נטלה על עצמה רוסיה עם התפרקות הגוש.

סה"כ חובה החיצוני של רוסיה עומד כיום על 150 מיליארד דולר, מתוכם 38 מיליארד דולר היא חבה למועדון פריז ו-32 מיליארד דולר הוא היקף החוב למועדון לונדון המורכב מנושים מסחריים.

כשני שליש מכלל חובותיה של רוסיה כיום מקורם בהלוואות שניטלו על ידי ברה"מ לפני 92' וקזיאנוב ביקש לעשות הפרדה בין חובותיה של ברה"מ לחובותיה של רוסיה בתקופה שלאחר התמוטטות ברה"מ.

התחנה הבאה במסעו של קזיאנוב היא פרנקפורט אליה יגיע בשבוע הבא לשם פגישה עם חברי מועדון פריז בניסיון להגיע לפריסת חוב עם הנושים.

קזיאנוב אמר ש-18 המדינות הנושות של מועדון פריז סירבו לבקשת רוסיה למחילת חוב.

בהודעת מועדון פריז נאמר שעל רוסיה לייצב את כלכלתה הנמצאת במיתון וליישם באופן מלא את תוכנית הרפורמה שגיבשה עבורה קרן המטבע הבינלאומית.

בשבוע שעבר הודיעה קרן המטבע על סיוע בהיקף של 4.5 מיליארד דולר לרוסיה, כאשר התשלום הראשון יועבר לחשבון אחר של הקרן לצורך פירעון חוב ריבית על הלוואה קודמת שקיבלה רוסיה מהקרן