שלוחת אונ' דרבי מבקשת מבג"ץ למנוע כינוס המועצה להשכלה גבוהה

שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל ויו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית וחבר המועצה להשכלה גבוהה, ליאור רוטברט, עתרו היום לבג"ץ נגד יו"ר הוועדה לתיכנון ולתקצוב שליד המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' נחמיה לב ציון, ועדת השלוחות של המועצה והמועצה עצמה. העותרים מבקשים למנוע את זימון הישיבה של המועצה להשכלה גבוהה המיועדת למחר (ד').

העותרים טוענים, כי הזימון לישיבה נעשה אתמול (ב') והוא אינו חוקי. הם טוענים, באמצעות עורכי הדין ד"ר רענן הר זהב וליאור כץ, כי ועדת השלוחות החליטה להמליץ שלא לחדש את רישיונה של אוניברסיטת דרבי בישראל.

בפברואר 98' קיבלה הכנסת תיקון לחוק המועצה להשכלה הגבוהה בעניין שלוחות האוניברסיטאות בארץ. בעקבות כך הגישו שלוחות רבות בקשות לאישור לקבלת רישיונות בהפעלת השלוחה. דרבי, אחת השלוחות הגדולות בישראל שלומדים בה 7,000 סטודנטים, הגישה גם היא בקשה.

אוניברסיטת דרבי טוענת, כי ועדת השלוחות שדנה בעניין התבססה על אינפורמציה חלקית בלבד.

ב-28 ביולי 99' נמסרה לשלוחת האוניברסיטה בארץ החלטה של ועדת השלוחות, שעיקרה הפסקת פעילות בחמישה מרכזי לימוד מתוך שישה שמפעילה השלוחה. האוניברסיטה טוענת, כי לוועדת השלוחות אין כל סמכות לקבל את ההחלטות האמורות, וההחלטות הללו ניתנות למועצה להשכלה גבוהה בלבד.

(ראה גם "עיתונים בארץ", עמ' 70