סופית: אלון רכשה %65 ממניות דור אנרגיה ב-66.8 מיליון ד' עם אופציה לרכישת דור גז

שני בעלי מניות בדנקנר לא חתמו על העיסקה עד חתימתה היום * מנכ"ל אלון יהיה מנכ"ל החברה המשותפת

חברת דור אנרגיה, שבשליטת קבוצת דנקנר, העבירה לפני מספר ימים דיווח סמוי לרשות לניירות ערך, וביקשה שלא לחשוף את העובדה, שחלק מבעלי המניות בקבוצה טרם חתמו על אישור עיסקת רכישת דור אנרגיה על ידי חברת הדלק אלון. כך נודע ל"גלובס".

מתברר, כי שניים מבני המשפחה - אחת מהם לאה דנקנר, אחותו של שמואל דנקנר, המייסד של דור אנרגיה - לא חתמו על העיסקה עד החתימה היום. לעומת זאת, 13 בני המשפחה האחרים כבר חתמו על העיסקה לפני כשבוע. היום (ה') הודיעה דור אנרגיה לבורסה, בדיווח גלוי, כי העיסקה סוכמה סופית.

לראשונה נמסרו רשמית הפרטים המלאים של העיסקה, ואלה הם: אלון רוכשת %65.1 מהון המניות של דור אנרגיה תמורת 66.8 מיליון דולר. כלומר, על פי שווי חברה של כ-102 מיליון דולר.

קבוצת דלק היתה אמורה בזמנה לרכוש את השליטה, לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר. בשל התנגדות משרד האוצר לעיסקה, ובעקבות כוונת הממונה על ההגבלים העיסקיים, ד"ר דוד תדמור, להטיל עליה מיגבלות קשות, החליטה דור לנהל מגעים עם גורמים אחרים, ביניהם אלון וקבוצה בראשות עמוס לוזון.

כמו כן, ניתנה לאלון אופציה לרכוש את כל מניות חברת הגז, דור גז, מידי קבוצת דנקנר תמורת 7.4 מיליון דולר. מדובר בחברה אחות של דור אנרגיה, שנחשבת לחברת הגז השנייה בגודלה בארץ. מדובר באופציית קול, שנותנת אפשרות גם לקבוצת דנקנר לחייב את אלון לרכוש את המניות. האופציה ניתנת למימוש תוך 20 יום ממועד העברת מניות דור אנרגיה לאלון.

בתוך כך נודע, כי הוחלט סופית, שהמנכ"ל הנוכחי של אלון, דוד ויסמן, יהיה גם המנכ"ל של החברה המשותפת. משמעות הדבר היא, כי מנכ"ל דור אנרגיה, דני יעקובי, לא יוכל לשמש כמנכ"ל החברה המשותפת, ולכל היותר יוצע לו לכהן כמנכ"ל הפעילות של דור אנרגיה.

הדבר אפשרי רק אם דור אנרגיה תמשיך לפעול כמותג נפרד בתוך החברה המשותפת. החלטות בנושא זה טרם התקבלו סופית על ידי בעלי המניות של אלון. ויסמן הוא אחד הבעלים של אלון. הוא מחזיק, יחד עם עו"ד שרגא בירן, ב-%38 מהמניות. הקיבוצים מחזיקים ב-%35, ואפריקה-ישראל ב-%27.

עיסקת דור-אלון טרם קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים. תדמור צפוי לאשר את העיסקה, וייתכן שהדבר ייעשה בתנאים מסויימים, בהם מכירת מספר תחנות של דור או של אלון לחברות אחרות. מדובר בתחנות הממוקמות בסמיכות זו לזו.

על פי חוק חדש, ישנה חובה לקבוע מרחקים מינימליים בין תחנות דלק של אותה חברה. זאת כדי להגביר את התחרות במשק הדלק. על פי החוק, נקבע כי התחנות יהיו ממוקמות במרחק של לפחות ק"מ אחד בין תחנות של אותה חברה, הממוקמות בכבישים עירוניים; לעומת זאת, בכבישים בינעירוניים, המרחק בין תחנות של אותה חברה יהיה לפחות של 10 ק"מ בין אחת לשנייה