דקסון ביטלה רכישת פריו ב-35 מיליון דולר בעקבות התפטרות המשנה למנכ"ל

בעלי דקסון, דן אורן: "בכי"ל אמרו לד"ר משה פלשנר לא ליידע אותנו בקשר להתפטרותו ערב חתימת ההסכם" * כי"ל: "ביטול העיסקה נעשה שלא כדין"

חברת כימיקלים לישראל הודיעה היום (א') במפתיע על ביטול העיסקה בה אמורה היתה למכור לחברת דקסון את אחזקותיה בתכשירי פריו תמורת 35-30 מיליון דולר. כי"ל אמורה היתה לרשום רווח הון של 24 מיליון דולר ממכירת המניות (%85 מפריו), רווח שרובו היה מחלחל לדו"חות הכספיים של החברה לישראל, בעלת השליטה בכי"ל.

בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי קיבלה כי"ל הודעה בכתב מדקסון, על פיה מבטלת האחרונה את ההסכם שנחתם בין הצדדים ביום 5.8.99. הסיבה שנתנה דקסון לביטול היא התפטרותו של עובד בכיר בפריו, וכן כי דבר התפטרותו לא נתגלה לדקסון לפני החתימה על ההסכם. כי"ל סבורה כי "ביטול העיסקה נעשה שלא כדין והיא תנקוט את ההליכים המתחייבים מכך".

דן אורן, מבעלי דקסון, טען היום כי ד"ר משה פלשנר, המשנה למנכ"ל כי"ל, הוא העובד הבכיר שבו מדובר. לדבריו, פלשנר "הוא האיש עם הרעיונות, הדבק והדוחף את כל עובדי המו"פ בתכשירי פריו. שלושה חודשים הוא הסביר לנו כמה מרוצה שדקסון רוכשת את פריו וב-4 באוגוסט, יום לפני חתימת ההסכם, הוא התפטר".

לדברי אורן, התבקש פלשנר על ידי כי"ל שלא ליידע את דקסון לגבי התפטרותו, שכן יום לאחר מכן עמד להיחתם הסכם רכישת פריו. "זה נודע לי ב-9 באוגוסט בבוקר, וכבר באותו יום נפגשנו עם הבחור. ביום חמישי האחרון, לאחר פגישה נוספת, הוא הודיע לנו שהפרישה שלו סופית".

מבחינת דקסון, מסר אורן, ביטול העיסקה הוא סופי אלא אם כן הם "יצליחו לשכנע אותו לחזור בו מפרישתו; זה יהיה הטוב ביותר". אורן דחה בביטול את האפשרות שדקסון תיתבע על ידי כי"ל בקשר לביטול העיסקה.

פרדוקסלית, הודיעה היום כי"ל כי ביום ד', יום לפני הודעת הביטול של דקסון, הסיר בית המשפט מכשול שהונח לפני יותר משבוע בפני השלמת העיסקה - צו ארעי שהוצא במעמד צד אחד בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, על פי בקשת עובדי פריו, האוסר על ביצוע המכירה לדקסון. העובדים טענו שכי"ל לא מילאה את הבטחותיה כלפיהם, אולם בית המשפט דחה את טענותיהם והתביעה הוסרה.

בתחילת יולי דיווחה כי"ל על מכירת פריו, חברה שפיתחה צ'יפ פריודנטלי המשמש לטיפול במחלות חניכיים. ההשקעה בפריו (בה מחזיקה כי"ל %85, ובנק ההשקעות הגרמני DEG, שאמור היה למכור את אחזקותיו יחד עימה, %15) נעשתה במסגרת החלטת הקונצרן להשקיע בתחומי הפרמצבטיקה לפני כשלוש שנים.

המוצר של פריו, שזכה לאישור ה-FDA במהלך 98', נועד לחסוך למטופל במחלות חניכיים את הצורך בניתוח, והוא מאושר לשיווק בישראל וב-12 מדינות אירופיות. במהלך 96' אמורה היתה תכשירי פריו להיות מונפקת בוול-סטריט לפי שווי של 80 מיליון דולר, אולם ההנפקה נדחתה פעם אחר פעם ולבסוף נגנזה.

חברת דקסון פועלת בתחומי הפרמצבטיקה ומתמחה בתרופות לפעילות מושהה ובאופנים שונים של נטילת תרופה. מכירות החברה עמדו ב-98' על 50 מיליון דולר, ועם פריו באמתחתה, כך התבטא בעבר דן אורן, קיוותה להגיע עד שנת 2003 למכירות מיצרפיות של 140 מיליון דולר.« מאת שי שלו « דקסון ביטלה רכישת פריו ב-35 מיליון דולר בעקבות התפטרות המשנה למנכ"ל « בעלי דקסון, דן אורן: "בכי"ל אמרו לד"ר משה פלשנר לא ליידע אותנו בקשר להתפטרותו ערב חתימת ההסכם" * כי"ל: "ביטול העיסקה נעשה שלא כדין"