המבורגר הוסיף 5 מיליון דולר והראל המשמר קיבלה את השליטה בציון

הראל המשמר תשלם למשפ' טייבר 41 מיליון דולר תמורת %48 מהמניות * רכישת מניות הציבור תעלה 27 מ' דולר

משפחת טייבר, בעלת השליטה בחברת הביטוח ציון, ובעל השליטה בחברת הראל המשמר, יאיר המבורגר הגיעו להסדר בעניין רכישת השליטה בציון. על פי ההסכם, העלתה הראל המשמר, שכבר מחזיקה %20 ממניות ציון, את מחיר הצעת הרכש שלה למניות החברה בשעור של %7. משפחת טייבר, שמחזיקה %48 ממניות ציון, תמכור במחיר זה את מניותיה.

היום (ג') בצהריים, כינסה ציון את עובדיה הבכירים, ודיווחה להם על ההסדר שהושג. העובדים התבקשו לשתף פעולה בכל הקשור להעברת החברה להמבורגר. העברת השליטה אמורה להתבצע ב-26 לאוגוסט, היום הקובע בו תסתיים הצעת הרכש.

כפי שפורסם ב"גלובס", אושרה העיסקה על ידי הממונה על הגבלים עיסקיים. כמו כן אין צופים קשיים באישור העיסקה על ידי הפיקוח על הביטוח באוצר. נודע, כי ההסדר בין הצדדים, שנוסח על ידי עו"ד פנחס רובין, קובע כי תהליך העברת השליטה ייעשה בעצה אחת ותוך שיתוף פעולה, כדי שהחברה תועבר באופן מסודר.

סכום הרכישה לפי ההסכם המתוקן - כפי שדיווחה היום הראל לבורסה - משקף שווי של 85 מיליון דולר לציון, לעומת כ-79 מיליון דולר בהצעה המקורית, שהיתה גבוהה ב-%201 ממחיר השוק באותה עת. מחיר המניה בעסקה נקבע על 503.64 שקל. בסך הכל תשלם הראל 68 מיליון דולר, 5 מיליון דולר תוספת להצעה המקורית, תמורת %80 ממניות ציון. חלקה של משפחת טייבר עומד על 41 מיליון דולר.

לאחר פירסום הצעת הרכש המקורית, לפני כשבועים, נערכו שיחות בין יאיר המבורגר לבין יו"ר ציון ומבעליה אברהם ר. טיבר, ובעלי המניות אחי טיבר, ברכה איתן, אברהם טיבר, אורי טיבר, אסף טיבר וחברת קידמת אפקה השקעות, הנמצאת בבעלות המשפחה. כל בעלי המניות שצוינו מחזיקים יחד %48.1 מהון המניות של ציון. מצד ציון השתתף גם עו"ד רובין.

בשיחות אלו הסכימה משפחת המבורגר, בעלת השליטה בהראל, להעלות את המחיר שתשלם בעד המניות ב-%6.4 לעומת ההצעה המקורית. ההצעה המשופרת תהיה תקפה גם לגבי %32 ממניות ציון הנמצאות בידי הציבור בבורסה. התשלום יבוצע במזומן, מיד לאחר תום מועד הצעת הרכש.

יצויין, כי כמה מבני משפחת טיבר, שלא צוינו לעיל, מחזיקים יחד ב-%2 ממניות החברה ואינם נחשבים לחלק מבעלי המניות מקרב הציבור.

המבורגר ומנכ"ל ציון אורי טיבר העריכו היום, כי כל בעלי המניות בציון, כולל הציבור, ינצלו את הצעת הרכש. מניית ציון עמדה אתמול (ב') בבורסה על 463 נקודות.

עם רכישת %100 ממניות ציון, תוכל חברת הראל למחוק את מניות ציון מהמסחר בבורסה. יצויין, כי חברות ביטוח חייבות לפרסם דו"חות כספיים ולעמוד תחת פיקוח ממשלתי, גם אם מניותיהן אינן נסחרות בבורסה.

מקורות בהראל סירבו לענות על השאלה האם מתוכנן מיזוג מלא של שתי החברות ליחידה משפטית אחת. המקורות אמרו, כי אסור להשיב על שאלה זו, כל עוד הצעת הרכש בתוקף.

על פי נתוני איגוד חברות הביטוח לשנת 98', תחזיק הראל-ציון %17.7 משוק הביטוח האלמנטרי, בנתוני פרמיות ודמים. הקבוצה תהיה השלישית בגודלה בענף,אחרי כלל (%22.3) והפניקס (%18.4), ולפני קבוצת מגדל (%12.8).

הראל-ציון תהיה בעלת %13.5 משוק ביטוח החיים, בנתוני פרמיות, ותהיה הקבוצה הרביעית בגודלה, לאחר מגדל (%34), כלל (%22.8) והפניקס (%16.4).« מאת הדס מגן ואלעזר לוין « המבורגר הוסיף 5 מיליון דולר והראל המשמר קיבלה את השליטה בציון « הראל המשמר תשלם למשפ' טייבר 41 מיליון דולר תמורת %48 מהמניות * רכישת מניות הציבור תעלה 27 מ' דולר