יעקב רייזמן בעקבות מייקל דיוויס

רווח של 8 מיליון שקל לאזימוט מפעילות בשוקי ההון והנגזרים * החברה הכפילה מאז תחילת השנה את היקף ההלוואות מבנקים ל-193 מיליון שקל

דו"חות כספיים יוצאי דופן פרסמה אתמול (ג') חברת אזימוט. החברה, שהתפרסמה עד היום בעיקר בגין פעילותה התעשייתית - פיתוח מוצרי ניווט, תצפית, שליטה ומדידה, בעיקר לתחום הצבאי - הציגה רווח חצי שנתי של כ-8 מיליון שקל (5.2 מיליון שקל ברבעון השני) מפעילות בשוק המניות והמכשירים הפיננסיים. את שנת 98' סיימה אזימוט, בשליטת משפחת רייזמן, ברווח של 11.3 מיליון שקל מפעילותה הפיננסית.

ההתמחות החדשה יחסית של אזימוט מסבירה, כנראה, את ניסיונותיהם החוזרים ונשנים של בעלי השליטה, מרדכי רייזמן ובניו, שלמה ויעקב, למחוק את מניותיה מהמסחר בשנים האחרונות, עד כה ללא הצלחה. לאחרונה מנסים בעלי השליטה להעביר מהלך שונה, לפיו תמכור אזימוט לשלמה רייזמן את פעילותה התעשייתית המפסידה (4.4 מיליון שקל ב-98') ותותיר בידי אחיו, יעקב רייזמן, את השליטה בפעילות הפיננסית, שתמשיך להיסחר בבורסה. לצורך ביצוע העיסקה מוערכת אזימוט בשווי כפול ממחירה בבורסה.

יעקב רייזמן, המנהל את פעילותה הפיננסית של אזימוט, הגדיל בחצי הראשון של השנה בשיעור ניכר את רמת המינוף בה היא פועלת. אזימוט הכפילה את מסגרת האשראי שלה מהבנקים ל-193 מיליון שקל, כולו אשראי צמוד לזמן קצר, שנלקח מאז תחילת השנה.

הרכוש השוטף של החברה גדל מאז תחילת השנה ביותר מפי שלושה, והסתכם בסוף יוני ב-250 מיליון שקל, ממנו כ-155 מיליון שקל בטוחות סחירות ו-73 מיליון שקל מזומנים.

פעילותה הפיננסית של אזימוט מתמקדת ביצירת מכשירים פיננסיים הכוללים, בין היתר, נכסים בבסיסי הצמדה שונים ממומנים בהתחייבויות צמודות, ומשלבים אפיקי השקעה שונים (מניות, אופציות, עסקאות עתידיות על מדדים) במינוף גדול. בנוסף, משקיעה החברה בחוזים סינתטיים על מניות המעו"ף, מט"ח ועוד.

את המחצית הראשונה של 99' סיימה אזימוט ברווח נקי של 3.7 מיליון שקל (2.9 מיליון שקל ברבעון השני), לעומת הפסד של 4.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במונחי רווח נקי, תרם לה מגזר הפיננסים כ-3.3 מיליון שקל מהרווח. את שנת 98' כולה סיימה אזימוט ברווח של 5.6 מיליון שקל.« מאת שי שלו « יעקב רייזמן בעקבות מייקל דיוויס « רווח של 8 מיליון שקל לאזימוט מפעילות בשוקי ההון והנגזרים * החברה הכפילה מאז תחילת השנה את היקף ההלוואות מבנקים ל-193 מיליון שקל