מנכ"ל חברת הביטוח דולב הודח לאחר שתקף בראיון עיתונאי את החברה וסוכניה

יהודה ברמן: בסך הכל חזרתי על דברים שאמרתי בעבר * יקבל פיצויים ומענק של כמיליון שקל

דירקטוריון חברת הביטוח דולב החליט היום (א') להדיח את מנכ"ל החברה, יהודה ברמן, בעקבות דבריו בראיון ב"הארץ" לפני שבועיים, שבהם מתח ביקורת על החברה ועל סוכניה. המשנה למנכ"ל חברת-האם הדר, עזרא עבאדי, מונה לממלא מקום המנכ"ל בנוסף לתפקידו בהדר.

ברמן הגיב בתמיהה על פיטוריו, ואמר, כי בסך הכל חזר בראיון על דברים שביטא כבר בעבר. עם זאת אמר, כי "לחברה יש בעל בית וזכותו להחליף את המנכ"ל".

היו"ר החדש של הדר, בר-כוכבא בן-גרא, יזם את הדחת ברמן וסיכם איתו את תנאי פרישתו. ברמן יקבל את פדיון פוליסת ביטוח המנהלים שלו, וכן יקבל, ככל הנראה, מענק הסתגלות של שישה חודשי משכורת.

על פי ההערכה, יקבל ברמן כמיליון שקל עם פרישתו. בן-גרא אמר ל"גלובס", כי ברמן "לא יקבל מצנח זהב". ברמן ובן-גרא אמרו, כי תנאי הפרישה סוכמו ביניהם היום בצורה עניינית, והם טעונים אישור הדירקטוריון.

בן-גרא התייעץ לפני הישיבה עם דירקטורים בדולב, וביניהם בעל המניות העיקרי, יוסי חכמי, מנכ"ל הפניקס, ד"ר איתמר בורוביץ, ונציגי הציבור, הח"כ לשעבר פנחס גולדשטיין, פרופ' זאב נוימן ויהודה דרורי (אין הכוונה למפקח לשעבר על הביטוח). הדירקטוריון אישר את הפיטורים פה אחד.

בראיון אמר ברמן, בין היתר: "דפקנו את הלקוחות... התוצאות של חברות הביטוח הישיר מבחינת יחס התביעות לפרמיות הרבה יותר טובות משלנו... בענף יש בלאגן, השוק עדיין לא התעורר, הפיקוח על הביטוח מבין שאנחנו מתחרים על סוכנים ולא על מבוטחים, ואני 'מלקק' לסוכן ולא ללקוח.

"הבעיה העיקרית של חברות הביטוח היא שאין להן מיצוב, הלקוח לא מבדיל בין החברות, כי הוא מכיר רק את הסוכן... האווירה כיום היא שכולם דופקים את כולם... עלינו להתמקד בשאלה איך להשאיר את הלקוחות אצלנו ולא אצל הסוכן.

"אצלנו אין דבר כזה כמו שימור הלקוח... אנחנו חייבים להתאים לעצמנו רמת הוצאות נכונה. תפקידי הוא להגיד לסוכנים את האמת. אני אומר להם שחיינו 30 שנה טוב, אבל זה מת, עכשיו צריך לעבוד אחרת".

סוכנים רבים ראו את דברי ברמן כהתקפה נגדם. נשיא לשכת סוכני הביטוח, זאב וינר, שלח בעניין זה מכתב לסוכני דולב. מנכ"ל סוכנות הביטוח כנען, יהושע גלבוע, והסוכנים אשר רון וירון ארנרייך ואחרים, שלחו מכתבי מחאה לדולב על דברי ברמן. גם ראשי הפניקס חשו עצמם נפגעים מביקורת לכאורה שהטיח בהם ברמן בראיון.

בן-גרא, שמונה ליו"ר דולב בשבוע שעבר, החליט לאחר בירורים, שכדי לטהר את האווירה, יש צורך לפטר את ברמן. הבוקר (א') זימן בן-גרא לשיחה את ברמן וביקש ממנו הסבר על דבריו. בן-גרא וברמן אישרו, כי ברמן לא התנצל על דבריו ולא חזר מהם, ואמר שהם ה"אני מאמין" שלו וזו דעתו.

בן-גרא אמר היום: "אין אמת בטענותיו של ברמן. ההיפך הוא הנכון - חברות הביטוח עומדות במחוייבות שלהן כלפי הלקוחות. הפניקס היא קבוצה הבנויה על סוכנים, הסוכנים משרתים את הלקוחות ומקבלים תגמול בעד השירות. ברמן איבד את אמון הסוכנים, עמד על דעתו, ולכן פיטוריו בלתי נמנעים".« מאת אלעזר לוין « מנכ"ל חברת הביטוח דולב הודח לאחר שתקף בראיון עיתונאי את החברה וסוכניה « יהודה ברמן: בסך הכל חזרתי על דברים שאמרתי בעבר * יקבל פיצויים ומענק של כמיליון שקל