כהונתו של משה קרת בתפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית הוארכה ב-3 שנים

ישמש בתפקיד עד 2002 ויפרוש מן החברה בגיל 68

מנכ"ל התעשייה האווירית, משה קרת, ישמש בתפקידו עד לשנת 2002, למרות שעבר לא מכבר את גיל הפרישה. החלטה על כך התקבלה במשרד הביטחון, ואושרה על ידי דירקטוריון תע"א.

קרת, המכהן בתפקיד מאז 1985, צפוי לפיכך לפרוש מהחברה בגיל 68. באחרונה נדונה במשרד הביטחון תוכנית למנות את קרת ליו"ר מועצת המנהלים של תע"א ולהחליפו בסמנכ"ל לתחום הצבאי, עובדיה הררי. כוונה זו ירדה מהפרק עקב החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון, אהוד ברק, למנות את אורי אור ליו"ר תע"א.

גורמים בתע"א מסרו, כי ההחלטה להאריך את כהונתו של קרת היא עדות להערכה כלפיו על הצלחת מהלכי ההבראה של החברה. תע"א עברה מהפסדים בהיקף עשרות מיליוני דולרים בשנה לרווחיות. היא הרוויחה 52 מיליון דולר ב-1998, והשנה צפויה להרוויח 72 מיליון דולר.

בשלוש שנות כהונתו הבאות, ימשיך קרת לשים דגש על הרחבת הפעילות האזרחית של תע"א, ובמיוחד על הכניסה לתחום הלוויינים האזרחיים. תורחב פעילות הסבת המטוסים האזרחיים ופיתוח מטוסי מנהלים מתקדמים. קרת גיבש תוכנית להגיע להיקף מכירות של 2 מיליארד דולר בשנה, שתתממש בשנת 2000.« מאת דרור מרום « כהונתו של משה קרת בתפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית הוארכה ב-3 שנים « ישמש בתפקיד עד 2002 ויפרוש מן החברה בגיל 68