מרינה אשקלון לא תשלם היטל השבחה על קרקע שקיבלה במרינה

חברת מרינה אשקלון 92', שהקימה את המרינה באשקלון, לא תשלם היטל השבחה בשל תוכנית שהשביחה 3 חלקות שניתנו לה במסגרת ההסכם לבניית המרינה. בכך דחה בית המשפט העליון ערעור שהגישו עיריית אשקלון, החברה הכלכלית לאשקלון והוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בדצמבר 91' נחתם הסכם בין החברה לעירייה, לפיו החברה תבנה את המרינה ובכלל זה תייבש שטחים בתוך הים. כחלק מן התמורה, קיבלה החברה 3 מגרשים הנמצאים בעורף המרינה.

באותה עת היתה בתוקף תוכנית 25, אך לאחר מכן אושרה תוכנית חדשה - 179 - שהעניקה למרינה זכויות רחבות יותר. התוכנית החדשה חילקה את שלושת המגרשים למספר חלקות קטנות שמותרת עליהן בנייה והן נוחות יותר לשיווק. בשל כך נדרשה החברה לשלם היטל השבחה. החברה פנתה לבית המשפט בבקשה להצהיר, כי על פי החוזה שנחתם, היא איננה חייבת בתשלום היטל זה.

בפסק הדין שכתב השופט מנחם אילן, בהסכמת השופטים טובה שטרסברג-כהן ויעקב טירקל, התברר, כי במסגרת ההסכם, שילמה החברה כ-11.8 מיליון דולר, 250 אלף שקל וכן 4.8 מיליון שקל בעד עבודות תשתית.

את העירייה ייצגה עו"ד אילנה מרקוס ואת המרינה - עו"ד דן כהן. (ע"א 6032/97).« מאת שמואל דקלו « מרינה אשקלון לא תשלם היטל השבחה על קרקע שקיבלה במרינה