רשות התעופה הפלשתינית מתכננת במסגרת הרחבת הפעילות האווירית לנקוט במספר צעדים, ביניהם הפרטת פלשתיין-איירליינס, הרחבת הפעילות של שדה התעופה עזה, הגדלת צי המטוסים והפעלת שדה תעופה בגדה המערבית.
ראש רשות התעופה הפלשתינית, סלמן אבו חאליב, הודיע, כי בתוך מספר חודשים תופרט חברת התעופה הפלשתינית. נראה שהכוונה להפרטה חלקית תוך שמירת השליטה בידי הרשות הפלשתינית. ברשות חברת התעופה הפלשתינית 3 מטוסי נוסעים. שניים מסוג פוקר 50 בעלי כושר הטסה של 48 נוסעים, שנתרמו על ידי הולנד. מטוס שלישי הינו מסוג בואינג 727, והוא בעל כושר הטסה של 159 נוסעים.
בהתייחסו לשדה התעופה עזה אמר אבו חאליב, כי בתוך חודש תושלם התקנת ציוד שתאפשר הפעלת השדה גם בלילות. כיום נוחתות בשדה כ-15-10 טיסות שבועיות, ומספר הנוסעים היומי עומד על כ-700. שדה התעופה מעסיק כ-300 עובדים.
אבו חאליב ציין, כי בכוונת הרשות לפתוח מסוף מטענים בשדה התעופה עזה על פי ההיתר שניתן בהסכם וואי. אולם הוא ציין, כי הרשות הפלשתינית טרם מצאה מקורות מימון למימוש ההיתר.
בהתייחסו להפעלת שדה תעופה פלשתיני בגדה המערבית ציין, כי זו זכות שמורה לפלשתינים מאז הסכם קהיר שנחתם בשנת 1994. בהתייחסו לשדה התעופה עטרות (קלנדיה) הוא ציין, כי הרשות רואה בו "שטח כבוש" שיועבר לשליטתה בעתיד. עם זאת ציין, כי הרשות ביקשה מישראל להתיר לה לעשות בו שימוש לקבלת תיירים בשנת 2000, וטרם נענתה.
דובר מתאם הפעולות בשטחים מסר בתגובה, כי שדה התעופה הינו בשטח השיפוט של ירושלים, ולכן אין מקום שרשות התעופה הפלשתינית תפעיל ממנו טיסות. עם זאת הוא ציין, כי השדה פעיל ומקבל טיסות ובכלל זה טיסות של תיירים.
באחרונה, החלה פלשתיין-איירליינס להטיס משדה התעופה "דהנייה" בעזה מטעני פרחים, שגודלו בשטחי הרשות הפלשתינית בעיקר בעזה. הייצוא החקלאי בדרך האוויר מתחרה במידה מסויימת בפעילות המתבצעת באמצעות חברת ק.א.ל.« מאת חגי אטקס ודרור מרום « רשות התעופה הפלשתינית: פלשתיין-איירליינס תופרט « בכוונת הרשות לפתוח מסוף מטענים בשדה התעופה עזה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.