המכס אישר שירות פטור-ושמור בחיפה

בג"ץ דחה בקשת סופרפארם, המשביר לצרכן ושקם לאסור השירות

חברת האחים סקאל, המפעילה את חנות הדיוטי פרי בנמל התעופה בחיפה, קיבלה מהנהלת המכס אישור להפעלת שירות פטור ושמור במקום. כך נודע ל"גלובס". סקאל מפעילה מזה שנה ו-3 חודשים את חנויות הדיוטי פרי בחיפה ומהיום הראשון פעלה להפעלת שירות פטור-שמור בנמל התעופה. האישור נתקבל לאחר שבג"צ דחה את בקשת סופר פארם, המשביר לצרכן ושקם, לבטל שירות זה.

שטח חנות הדיוטי פרי בחיפה כ-400 מ"ר והיא כוללת מחלקות ספורט, אלקטרוניקה, מצלמות, בשמים, קוסמטיקה, סיגריות, משקאות חריפים, צעצועים, מוצרי אופנה ועוד. לדברי סקאל, תיפתח במקום קומה שניה בתחילת השנה הבאה, והחנות תכפיל את שטחה. בחנות נמכרים כ-10 אלפים מוצרים. שירות הפטור ושמור החדש ממוקם באולם הנכנסים בטרמינל.

נמל התעופה בחיפה מיועד לטיסות ליעדים קרובים - לירדן, סיני, תורכיה, יוון וקפריסין. מספר הנוסעים לחו"ל מנמל תעופה זה עומד על כ-30 אלף איש בשנה.

מנכ"ל האחים סקאל, מאיר סקאל, אישר את הידיעה והוסיף, כי כל עוד התקיים ההליך המשפטי, לא איפשרה הנהלת המכס להפעיל את שרות הפטור ושמור. התובעים טענו כי ההיתר לשרות פטור ושמור בנמלי התעופה הופך למעשה את חנויות נמלי התעופה לקניון זול, המתחרה תחרות לא הוגנת בחנויות וביבואנים המקומיים.

לדברי סקאל, אי-הפעלת השירות גרמה לתושבים רבים מצפון הארץ להעדיף לצאת מהארץ דרך נתב"ג. סקאל מעריך, כי התנאים הנוחים בנמל התעופה בחיפה, אליהם התווסף שירות הפטור ושמור, יגדילו את מספר הנוסעים ממנו בכ-%50.

לדברי סקאל, בשדה התעופה בחיפה יופעלו מבצעים זהים לאלה המונהגים בנתב"ג. בנוסף, ייערכו מבצעים במחלקות הבשמים, המשקאות החריפים והסיגריות.

סקאל מפעילה חנויות דיוטי פרי בנתב"ג, בחיפה, במעבר הגבול בנהר הירדן בין ישראל וירדן, בשדות תעופה אילת ועובדה המשרתים את התיירים לאילת ובנמלים הימיים.

הנהלת המכס ביטלה לפני מספר חודשים את שירות הפטור ושמור על מוצרים גדולים לאחר שהיבואנים המקומיים התנגדו להפעלתו.

מנהל אגף המכס, מוטי איילון, אמר ל"גלובס" בתגובה: "משהחליט בג"צ כי הסדר פטור ושמור הוא חוקי, מצאנו שאין להפלות בין שני שדות התעופה ולכן אישרנו את ההסדר. זאת, לאחר שווידאנו שיש במקום אמצעים נאותים לפיקוח על כך שלא יהיה ניצול לרעה של השירות". איילון הוסיף, כי כאשר פנתה סקאל בבקשה לאשר השירות, צורף לפנייתה מכתב תמיכה של איגוד לשכות המסחר בחיפה. « זהבה דברת « המכס אישר שירות פטור-ושמור בחיפה « בג"ץ דחה בקשת סופרפארם, המשביר לצרכן ושקם לאסור השירות