13 הרוגים, 5 נעדרים ו-115 פצועים בפיגוע בבניין מגורים בדרום רוסיה

שירותי הביטחון הרוסיים: סיכלנו כמה פיגועים במוסקבה ש ילצין: לרוסיה היכולת והאמצעים לשים קץ לטרור

פיגוע חבלני נוסף ברוסיה, הפעם בבית דירות בוולגודונסק שבדרום רוסיה. בפיגוע נהרגו 13 בני אדם ו-115 נפצעו, 15 מהם באורח קשה. חמישה בני אדם נלכדו מתחת להריסות, ונעשים מאמצים להצילם.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה, כי משאית תופת שחנתה סמוך לבניין המגורים, בן 8 הקומות, התפוצצה בשעה 6 בבוקר, הרסה חלק מחזית הבניין וגרמה לנזקים גם לבניינים סמוכים.

דובר שירותי הביטחון הפדרליים (לשעבר ה-ק.ג.ב), אלכסנדר זדנוביץ', אמר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, כי שרידי מטען הנפץ נמצאו במקום. "העובדה כי מטען נפץ הוטמן במשאית ושרידיו של מטען זה נמצאו כ-150 מ' ממקום הפיצוץ, מצביעים על כך שמדובר בפיגוע", הוא הדגיש. יצויין, כי זהו הפיגוע החמישי המבוצע ברוסיה מאז ה-31 באוגוסט. בפיגועים אלה נהרגו בסך הכל 275 בני אדם.

הפיצוץ הראשון בסדרת הפיגועים מאחוריהם עומדים, ככל הנראה, גורמים איסלאמיים, אירע ב-13 באוגוסט במרכז מסחרי הסמוך לקרמלין.

בפיצוץ של מכונית תופת סמוך לבית מגורים ב-4 בספטמבר, בדגסטן, נהרגו 64 בני אדם, וב-9 וב-13 בספטמבר קרסו שני בתי מגורים במוסקבה, בעקבות פיצוץ מטעני נפץ רבי עוצמה, ובשני פיגועים אלה נהרגו 92 בני אדם ונפצעו 118.

על הפיגועים נטל אחריות הארגון "הצבא לשחרור דגסטן", ארגון בלתי מוכר, הקשור, ככל הנראה, לקנאים איסלאמיים.

הארגון טען, כי ביצע את הפיגועים כמעשי נקמה על ההפגזות הרוסיות בחודשיים האחרונים בצ'צ'ניה ובדגסטן, שם מנסים קנאים איסלאמיים לשים קץ לשלטון הרוסי ולכונן מדינה איסלאמית.

שירותי הביטחון הרוסיים סיכלו ברגע האחרון כמה פיגועים במוסקבה.

דובר שירותי הבטחון גילה, כי המשטרה חשפה בימים האחרונים בבירת רוסיה כמה מנגנוני השהיה שנועדו להתפוצץ במועדים מדוייקים, עד ה-21 בספטמבר.

בהתייחסו לפיגוע שאירע ביום חמישי בבית הדירות בדרום רוסיה, אמר הדובר, אלכסנדר זדנוביץ', כי "מדובר בפיגוע", שכן במקום נמצאו שרידים של מטען נפץ.

"כל הפיגועים שאירעו ברחבי רוסיה באחרונה הינן חוליות של אותה השרשרת. אנו מתמודדים עם טרוריסטים בינלאומיים הפועלים על-פי תוכנית מדוייקת".

נשיא רוסיה, בוריס ילצין, אמר היום (ה'), כי לארצו יש יכולת ואמצעים למגר את הטרור.

"יש לנו כוח ואפשרות לשים קץ לטרור", ציטטו סוכנויות הידיעות הרוסיות את דברי הנשיא ילצין בפגישתו עם ראש הממשלה, ולדימיר פוטין.

ילצין זימן בדחיפות את ראש ממשלת רוסיה כדי לדון עמו בדרכים להתמודדות עם פיגועי התופת המבוצעים באחרונה ברוסיה.

ילצין כבר הורה לכוחות הביטחון הרוסיים להגביר את אמצעי האבטחה במוסקבה וברחבי רוסיה בעקבות גל הפיגועים. הוא אף שוקל לסגור את הגבול בין צ'צ'ניה לרוסיה.

ילצין אמר בפגישתו עם שר החוץ שלו, איגור איוואנוב, כי "יש למנוע קשרי תחבורה" עם צ'צ'ניה.

רוסיה מאשימה את צ'צ'ניה בסיוע לקנאים המוסלמים לבצע את הפיגועים. אולם צ'צ'ניה מכחישה כל מעורבות בכך.« סי"צ, מוסקבה « 13 הרוגים, 5 נעדרים ו-115 פצועים בפיגוע בבניין מגורים בדרום רוסיה « שירותי הביטחון הרוסיים: סיכלנו כמה פיגועים במוסקבה ש ילצין: לרוסיה היכולת והאמצעים לשים קץ לטרור