שותפות אסטרטגית לשיווק רהיטים בין קיבוץ שמרת ומשפחת ויסמן

ישקיעו כ-10 מיליון שקל בהרחבת רשת החנויות לשיווק רהיטים

קיבוץ שמרת הקים חברה משותפת עם יבואנית הרהיטים הירושלמית, משפחת ויסמן, לניהול רשת חנויות הרהיטים שבהן מעורב הקיבוץ. בבעלות הקיבוץ מפעל רהיטי שמרת וחלק מרשת החנויות שמרת הזורע. הסכם השותפות נחתם לאחר שקיבוץ שמרת ניהל מו"מ עם מספר גורמים בענף הרהיטים להכנסת שותף אסטרטגי, שיאפשר הרחבת הרשת ומגוון המוצרים המשווקים בה, לפי תוכנית פיתוח.

רשת החנויות תשווק רהיטים מתוצרת מפעל שמרת וכן רהיטים המיובאים ע"י משפחת ויסמן. השותפים מתכננים להשקיע כ-10 מיליון שקל בפתיחת 7 חנויות חדשות של הרשת עד סוף שנת 2000.

לקיבוץ שמרת רשת של 5 חנויות. החנויות ממוקמות בקיבוץ שמרת, בקניון חוצות המפרץ, בראשון לציון, בבאר שבע וכן מחצית החנות בגעש, עם שטח תצוגה כולל של כ-8,000 מ"ר. עם הקמת השותפות בין הקיבוץ ומשפחת ויסמן תופעל תוכנית ההתרחבות.

מנכ"ל חברת הרהיטים של קיבוץ שמרת, מיכה רוט, מסר כי הקיבוץ ימשיך להיות הספק העיקרי של הרשת, ואילו השותפים ישלימו את תמהיל המוצרים.

מחזור המכירות של מפעל רהיטי שמרת עמד ב-98' על כ-40 מיליון שקל והוא מעסיק כ-50 עובדים. המפעל מייצר גם בקבלנות משנה ריהוט משרדי המיועד ליצוא לשוק האמריקני.

חברת ויסמן יבוא ושיווק רהיטים נמצאת בבעללות נחום ואריה ויסמן והיא פועלת בירושלים מ-1932. לחברה היה מפעל רהיטים, אך בשנים האחרונות היא הסבה את עיקר פעילותה ליבוא ושיווק רהיטים. לחברה מחסן מרכזי בירושלים על שטח של 5,000 מ"ר, אליו צמוד אולם תצוגה על שטח של 3,000 מ"ר.

עד לפני מספר חודשים היה קיבוץ הזורע שותף עם קיבוץ שמרת ברשת שמרת הזורע. לאחר שהזורע החליט לצאת מעסקי הרהיטים, רכשה משפחת איתני, בעלת רשת הרהיטים ביתילי, את חלקה של הזורע ברשת החנויות, תמורת 4.41 מיליון שקל. ב-1 ביולי הועבר לביתילי ערך המלאי בסך של כ-2 מיליון שקל. משפחת איתני רכשה גם חלק מפעילות הייצור של קיבוץ הזורע, והיא מתכוונת להעתיק אותה למפעל ייצור חדש, שתקים באזור התעשייה ברקן. מאוחר יותר רכשה ביתילי גם את פעילות רשת רהיטי איקו.

מנכ"ל ביתילי, עופר איתני, אמר היום ל"גלובס", כי ויסמן ושמרת אינם רשאים להשתמש בשם "שמרת הזורע", אלא בשם "רהיטי שמרת" בלבד. לדבריו, פעלו בשמרת הזורע 8 חנויות, המחולקות היום לרשת חנויות שמרת ולרשת חנויות הזורע, הכוללת חנות המפעל בקיבוץ הזורע, חנות ברמת גן צמוד לאוטו דיפו, חנות בצומת בילו ומחצית החנות בגעש. השימוש בשם שמרת הזורע מותר עד סוף השנה.

מנכ"ל רהיטי שמרת, מיכה רוט, אמר כי עניין השם מצוי בדיון משפטי. *« זהבה דברת «שותפות אסטרטגית לשיווק רהיטים בין קיבוץ שמרת ומשפחת ויסמן *« ישקיעו כ-10 מיליון שקל בהרחבת רשת החנויות לשיווק רהיטים