בנק אוף ניו יורק: לחתנו של ילצין יש שני חשבונות אצלנו

נחקר קשר בינם לחשבונות החשודים כצינורות הלבנה לכספי פשע רוסיים

מנכ"ל בנק אוף ניו יורק, תומאס רניי, העומד במרכז חקירת חשד להלבנת כספי פשע רוסיים בארה"ב, הודה אתמול (ד') שבסניף של הבנק באיי קיימן מנוהלים שני חשבונות בנק, הקשורים לחתנו של נשיא רוסיה, בוריס ילצין.

וול סטריט ג'ורנל דיווח אתמול (ד'), שנחקר הקשר בין חשבונות הבנק לבין ליאוניד דיאצ'נקו ואשתו טטיאנה, בתו של ילצין. בחשבונות הצטבר סכום של 2.7 מיליון דולר, והקשר לחשבונות החשודים בניו יורק עדיין לא הוכח.

יו"ר ועדת הבנקאות של בית הנבחרים האמריקני, ג'יימס ליץ', שאל את מנכ"ל הבנק האם הבנק אכן מנהל חשבונות של דיאצ'נקו באיי קיימן. רניי אישר את קיומם של החשבונות, אך אמר שלא ידוע לו על קיום חשבונות נוספים של מקורבי ילצין.

רניי סירב למסור כל מידע נוסף על החשבונות בהם מדובר, מנימוקים של חיסיון בנקאי ולאור העובדה שהנושא מצוי בחקירה.

בנק אוף ניו יורק משתף פעולה עם החקירה הפדרלית בעניין החשד להלבנת כספי פשע רוסיים, ולא הואשם בכל עבירה. לאחר התפוצצות הפרשה, פיטר הבנק שתי עובדות והישעה עובדת נוספת. אחת העובדות היתה ממוצא רוסי ונשואה לאיש עסקים רוסי.

הרשויות האמריקניות מסרו, שהחקירה בעניין זה כבר כוללת 10 בנקים אמריקניים, וייתכן שהסכום שהועבר מרוסיה והולבן מגיע ל-15 מיליארד דולר. העיתון יו.אס.איי טודיי ציטט מקורות המעורבים בחקירה, באומרם שעיסקאות חשודות, הקשורות לבנקים רוסיים, זוהו ב-10 בנקים אמריקניים, כולל בנקבוסטון, וג'יי.פי. מורגן. ילצין לא הגיב על הפרשה, אולם פקידים רוסיים האשימו, שמדובר בניסיון להכתים את שמה של רוסיה ע"י המערב.

החשבונות בבנקים שייכים כולם או קשורים לחברה בשם בנקס אינטרנשיונל, שבראשה מכהן פיטר ברלין, מהגר מרוסיה שנשוי למנהלת בבנק של ניו-יורק לשעבר, לוסי אדוארדס.« שירות רויטרס, וושינגטון « בנק אוף ניו יורק: לחתנו של ילצין יש שני חשבונות אצלנו « נחקר קשר בינם לחשבונות החשודים כצינורות הלבנה לכספי פשע רוסיים