בעלי השליטה בחילן רוכשים את השלד הבורסאי של עיתון טלגרף

חברת המחשבים חילן תירשם למסחר בבורסת הנאסד"ק בוול-סטריט. זאת, לאחר שפעילות החברה תועבר לשלד הבורסאי של חברת טלווב - לשעבר העיתון טלגרף - הרשומה למסחר בארה"ב.

במהלך השבוע שעבר הושלמה עיסקת המכירה של חברת חילן לקבוצת אנשי עסקים בראשותו של צביקה בירנבאום, תמורת סכום של כ-78 מיליון שקל. בירנבאום הוא חתנו של אבי טיומקין, ממייסדי עיתון טלגרף.

עם השלמת העיסקה, מתכננים בעלי חילן להעביר את פעילותה לתוך השלד הבורסאי של חברת טלווב. העיסקה תתבצע בחלקה בהקצאת מניות לבירנבאום ובחלקה תמורת מזומנים. בעלת השליטה הנוכחית בטלווב היא חברת שרם-פודים קלנר, המחזיקה בכ-%88 ממניות החברה. שרם-פודים-קלנר רכשה במארס השנה את השלד הבורסאי של טלווב תמורת כ-53 אלף דולר ותשלום חוב של כ-1 מיליון דולר.

טלווב רשומה כיום למסחר בנאסד"ק ברשימה המוגבלת (פינק שיט). החברה אינה פעילה, וההפסדים הצבורים שלה מסתכמים בכ-20 מיליון דולר - הפסדים שנבעו מפעילותו של עיתון טלגרף.

טלגרף הוקם בשנת 93' על ידי קבוצת אנשי עסקים בראשות קבוצת דוברת-שרם, אבי טיומקין, פויו זבלדוביץ' וג'ק נאש. העיתון גייס אז ממייסדיו ומהציבור כ-20 מיליון דולר. חברת חילן הוקמה בשנת 89' והיא עוסקת במתן שירותי מחשבים.« ידיעות אחרונות « בעלי השליטה בחילן רוכשים את השלד הבורסאי של עיתון טלגרף