משקיעי קנארי וורף, ובהם רייכמן וספרא, לא יממשו את מניותיהם

הרקע להחלטה אינו ברור. מניית חברת קנארי וורף הגיבה בירידה

קבוצה של משקיעים בחברת הנדל"ן והנכסים הבריטית קנארי וורף מסרה אמש (ג'), שהיא חזרה בה מכוונתה למכור נתח של %7.4 בחברה.

המשקיעים לא פירטו את הרקע להחלטה, שנמסרה לבורסה הלונדונית, אולם הצליחה להסעיר את השווקים, ולהוביל לירידות של %3 בשערי מניית חברת קנרי וורף, ל-372 פני במסחר המוקדם.

ההכרזה הגיעה אחרי שאתמול הכריז בנק ההשקעות CSFB על כוונתו לסייע במכירת החבילה הכוללת 50.7 מיליון מניות, המוערכת בסכום כולל של 200 מיליון ליש"ט.

חבילת המניות מורכבת מ-20 מיליון מניות של חברה-בת של CAN פייננשל, מיסודו של פול רייכמן: 10.1 מיליון מניות נמצאות בידי גופים הקשורים למשפחת גליק; 10 מיליון מניות מוחזקות על ידי חברות-אחיות של רפבליק אוף ניו יורק והבנקאי אדמונד ספרא; גוש של 900,000 מוחזק על ידי סוחרים שונים; ועוד 700,000 מניות מוחזקות על ידי ההנהלה.

הסוחרים היו חלק מהקונסורציום המקורי, המנוהל על ידי היו"ר הנוכחי, פול רייכמן. רייכמן רכש %5 בחברת קנרי וורף ב-1995 תמורת 800 מיליון ליש"ט, ובאפריל האחרון הפריט רבע מהחברה.

הגורמים שהביעו עניין במכירת הנתח שלהם לא מכרו את מניותיהם בהנפקה הציבורית באפריל, שכן בהתאם לתנאי ההנפקה הם היו מנועים ממכירת חלקם עד ספטמבר. המניות הונפקו אז בשער של 330 פני.

קנרי וורף, שפרוייקט הפיתוח שלה משתרע על פני 187 אקרים במזרחה של לונדון, היא חברת הנדל"ן השלישית בגודלה באירופה. היא שימשה זרז בהתרסקותה הכלכלית של אימפריית הענק הנדל"נית של משפחת רייכמן, אולימפיה אנד יורק, בתחילת שנות ה-90.« שירות רויטרס, לונדון « משקיעי קנארי וורף, ובהם רייכמן וספרא, לא יממשו את מניותיהם « הרקע להחלטה אינו ברור. מניית חברת קנארי וורף הגיבה בירידה