רדוור גייסה 63 מיליון דולר לפי שווי של 263 מיליון דולר

מחיר המניה בפרייסינג - 18 דולר, גבוה מהטווח שנקבע - 15-13 דולר

חג סוכות שמח למשפחת זיסאפל, הבעלים של קבוצת רד. אתמול (ד') ביצעה המשפחה הנפקה מוצלחת מאוד בוול-סטריט של חברת רדוור. החברה תיכננה להנפיק את מניותיה בטווח מחירים שבין 13 ל-15 דולר, אך בעקבות הביקוש להנפקה נקבע הפרייסינג על 18 דולר. בסך הכל גייסה החברה כ-63 מיליון דולר ברוטו לפי שווי חברה של כ-260 מיליון דולר. את ההנפקה הובילו בנקי ההשקעות פייפר ג'פרי וסלומון סמית' בארני.

מניות החברה יחלו להיסחר היום, ועל-פי הערכות צפויה להן קבלת פנים חמה, משתי סיבות: הראשונה, הביקושים טרום ההנפקה; והשנייה - העובדה שהמתחרה F5 השלימה גם היא אתמול הנפקה שנייה (ראה מסגרת) ונסחרת כבר בשווי של כ-1.2 מיליארד דולר.

בסך הכל לזיסאפלים יש חבילת מניות רדוור של כ-120 מיליון דולר 'על הנייר', לפי החלוקה הבאה: יהודה זיסאפל, יו"ר רדוור - 80 מיליון דולר; בנו, רועי זיסאפל, רק בן 28 ושמשמש כמנכ"ל החברה - 15.4 מיליון דולר; וזוהר זיסאפל - 24 מיליון דולר. רדוור עוסקת בפיתוח ושיווק של מערכות ניהול רוחב סרט ותנועת אינטרנט לאתרים. הביקוש למוצריה נובע מצמיחת רשת האינטרנט, ותנועת התקשורת מבוססת פרוטוקול האינטרנט. תנועה זו מכבידה על רשתות התקשורת של ארגונים גדולים, ואלו נאלצו להגדיל את קיבולת הרשת. צריך לזכור גם שמרבית יישומי האינטרנט פועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, מה שמותיר אפס זמן לביצוע תחזוקה ושידרוגים.

יתר על כן, רשתות תקשורת סובלות מכך שלא ניתן לחזות את התנועה באתר אינטרנט ברגע נתון, כמו גם את מגוון התכנים (מולטימדיה, קליפים של וידאו ומוסיקה, תקשורת נתונים וכו') המשייטים ברשת.

עומס התנועה מקשה על פעולת השרתים (מספר מחשבים המקושרים לרשת שמאכסנת נתונים ויישומים המרכיבים את אתר האינטרנט, וזמינים לגולשים בתוך אותו אתר), כמו גם על פעולתם של אמצעי ביטחון (כגון פיירוול) המגינים מפני חדירה של גורמים לא רצויים, וירוסים למשל. בסופו של דבר, העומס עלול לגרום לתקלות ולקריסת אתר האינטרנט, או למנוע את אפשרות הכניסה והיציאה מהאתר דרך הפיירוול הפגום.

בו בזמן, איכותו וזמינותו של אתר האינטרנט הופכות חשובות מאין כמותן בהקניית יתרון תחרותי מול אתרים אחרים. זמני תגובה אטיים עשויים להרחיק לקוחות לכיוונו של המתחרה. מחקר של ג'ופיטר קומיוניקיישנס מצא כי %45 מהגולשים העדיפו שלא להמתין לתיקון התקלה אלא פנו לאתרים מתחרים, כאשר האתר בו ביצעו קניות או עסקים אחרים בדרך כלל סבל מבעיות טכניות.

יש לזכור שהגדלת הקיבולת של האתר כשלעצמה אינה מספקת, כיוון שכל עוד משאבי הרשת אינם מתואמים ביניהם, עדיין עלולים להיווצר כשלים. כך, כאשר גולש מבקש לקבל שירות מסוים, מכוונת התנועה לשרת ספציפי בתוך חוות שרתים; אם אותו רשת אינו מקוון או מקולקל - הגולש לא יקבל מענה לפנייתו, למרות שבחווה היו מספר שרתים אחרים שיכלו לספק את מבוקשו.

זאת ועוד, חוות שרתים שאינה מנוהלת בצורה מרכזית אינה מסוגלת לכוון את התנועה אל השרתים בצורה אופטימלית ולחלק את העומס שווה בשווה. כמו כן, ניהול כל שרת בנפרד גורם למערך מסובך ולכפל במערכות הניהול. כמו כן, הוספת קיבולת היא עניין יקר, בעיקר כאשר מדובר ברשתות בינלאומיות.

הפתרון הטכנולוגי של רדוור מאפשר ללקוחותיה לנהל את התשתית שלהם בצורה יעילה, ליהנות מגישה ללא הפרעות, לעקוף כשלי מערכת, וגם לשדרג את הקיבולת בקלות, ללא צורך בהחלפת מערכות, וזאת בצורה שתאפשר להתמודד עם תנועת האינטרנט ההולכת והגוברת. מוצריה של החברה מפזרים את התנועה בצורה האופטימלית ברשת. כך למשל, אם השרת הניו-יורקי של חברת התקשורת האמריקאית ספרינט עמוס, המערכת יודעת להפנות את התנועה העודפת לשרת הממוקם בבוסטון, שהעומס עליו פחות באותה העת.

לרדוור יש שלושה קווי מוצר: מנהל שרתי אינטרנט, המטפל בשרתים המצויים באתרים; מוצר FIRE-PROOF המנהל את תנועת האינטרנט אל ומחוץ למסנני ביטחון (בדומה לפיירוול של צ'ק פוינט); ומנהל שרתי דמה (CACHE-SERVERS), שהם שרתים שאינם ממוקמים בחוות השרתים אלא באזור גיאוגרפי קרוב יותר ללקוח, ומכילים תכנים שנתבקשו בעבר על ידי גולשים, מה שמקטין את העומס על השרת המרכזי, ומצמצם את זמן התגובה לפניית הלקוח.

בין לקוחותיה אפשר למצוא שמות מוכרים כגון דויטשה טלקום, סוני, וולוו, אינטל, בל אטלנטיק, ספרינט ובלומברג.

רדוור, המעסיקה 70 עובדים, הציגה במחצית הראשונה של שנת 99' מכירות בסך של 5.5 מיליון דולר, פי 3 לעומת המחצית הראשונה של 98'. הפסדיה של רדוור בתקופה זו הסתכמו ב-180 אלף דולר. את השנה היא צפויה לסיים עם סך מכירות של 11- 12 מיליון דולר, וברווח קל. בעקבות ההנפקה צפויה החברה לחזק את הנקודה החלשה היחסית שלה - השיווק.« אליאב אללוף « רדוור גייסה 63 מיליון דולר לפי שווי של 263 מיליון דולר « מחיר המניה בפרייסינג - 18 דולר, גבוה מהטווח שנקבע - 15-13 דולר