יבואנית המשאיות האחים אלקון בקשיים; החוב לבנק דיסקונט - כ-20 מיליון דולר

לחברה המייבאת את משאיות רנו ומאק מונה מנהל מפעיל; שווי הנכסים - 50 מיליון דולר, רובם משועבדים לבנק דיסקונט

האחים אלקון, יבואני משאיות רנו ומאק בישראל, יוצאים מענף הרכב. על פי בקשתם, פנה היום (ה') בנק דיסקונט לבית המשפט המחוזי בתל-אביב וביקש את מינויו של עו"ד רון בר-ניר למנהל מפעיל, שיהיה אחראי על מכירת כל נכסי החברה. מדובר בצעד שנעשה בהסכמה, והוא דומה במהותו ל"צ'פטר 11".

ההחלטה למכור את פעילות הרכב נובעת ממצבה המתדרדר של החברה והעדר היענות מצד בני הדור הבא להמשיך בעסקים המשפחתיים. לחברת האחים אלקון זיכיון להפצת המשאיות, ציוד וחלפים, וכן קרקע בשטח 70 דונם בנמל אשדוד וקרקע בשטח 17.5 דונם באיזור התעשייה יהוד, עליה ממוקמים המוסך המרכזי של החברה ומכון רישוי. לחברה חוב של כ-20 מיליון דולר לבנק דיסקונט. יחד עם זאת, נכסיה נאמדים ב-50 מיליון דולר, ומרביתם משועבדים כנגד החוב לבנק.

פעילות האחים אלקון בענף הרכב החלה לפני 66 שנה, כאשר אבי המשפחה, אריה אלקון ז"ל, קיבל את זיכיון מאק בישראל. במהלך השנים עסקו גם בייצור משאיות ואוטובוסים, אך נתקלו בקשיים עקב מדיניות הממשלה והתחרות הגוברת מצד הייבוא. בשנים האחרונות מפסידה החברה בהתמדה. לדברי מנהליה, ב-1998 הסתכם מחזור המכירות ב-60-50 מיליון שקל, וההפסד - ב-2-1 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים ניסו האחים אלקון לנהל מגעים עם גורמים שונים למכירת הפעילות. מספר גורמים התעניינו, ככל הנראה מענף הנדל"ן, וכן יבואני רכב בכללם משפחת קרסו, יבואנית המכוניות הפרטיות של רנו. אלא שהמגעים לא עלו יפה, והאחים אלקון חששו שהמשך המגעים יפגע בחברה כעסק חי. לפיכך, ביקשו את הגנת בית המשפט, תוך החלטה להפקיד את המכירה בידי אנשי מקצוע.

"רצוננו שהעסק ימשיך לפעול כעסק חי ו-100 העובדים לא ייפגעו", אמרו היום (ה') האחים אלקון ל"גלובס". בכוונתם לשתף פעולה בצורה מלאה עם בר-ניר, שמונה על פי בקשתם.« מאת אורנה רביב « יבואנית המשאיות האחים אלקון בקשיים; החוב לבנק דיסקונט - כ-20 מיליון דולר « לחברה המייבאת את משאיות רנו ומאק מונה מנהל מפעיל; שווי הנכסים - 50 מיליון דולר, רובם משועבדים לבנק דיסקונט