יורם ארבל ינחה את "מיליונר" ברשת

שדרן הספורט יורם ארבל נבחר להנחות את השעשועון החדש "מיליונר", שישודר אצל זכיינית ערוץ 2, רשת. לתפקיד נבחנו עוד דני רופ, אקי אבני, עמוס שוב, יהודה ברקן ואחרים.

השעשועון החדש יעלה ברשת ב-25 בנובמבר, בימי ה' בשעה 20:30, ויחליף את אחד השידורים של "מיסטר בין", שרשת הציבה בתחילת העונה בשני ימי השידור שלה.

מנכ"ל רשת, יונתן צנגן, מסר כי בחירת המנחה לתוכנית לא היתה פשוטה, בשל תפקידו המכריע במהלך המשחק. "ארבל הוא אחד ממגישי הטלוויזיה האיכותיים והמגוונים ביותר, יש לו ניסיון רב בשידורים חיים (השעשועון אינו בשידור חי א.ק), הוא בעל תושיה, מקרין סמכותיות ומסוגל להתמודד עם מצבים טלוויזיוניים מורכבים".

ארבל שהפיק ושידר את שידורי הכדורגל של התאחדות הכדורגל בערוץ 2 עד העונה האחרונה, חתם הסכם להגשה בערוץ הספורט בכבלים. ברשת מציינים, כי ארבל ימשיך לשדר אירועי ספורט, במקביל להגשת השעשועון.

השעשועון "מיליונר" מבוסס על פורמט חדש יחסית של החברה האנגלית סלדור, שזוכה להצלחה גדולה באירופה ובארה"ב, שם הוא משודר אצל ABC בפריים טיים, ובאוגוסט השנה הצליח אף לחדור לעשיריה המובילה בדירוג הרייטינג של נילסן.

המשחק מבוסס על שאלות טריוויה, כאשר 10 המתמודדים מתחרים על תשובה נכונה ומהירה לשאלת המנחה. מתמודד שענה ראשון עולה לשלב הבא, בו הוא מתמודד מול המנחה על 15 שאלות. כל תשובה נכונה מקנה לו פרס כספי, והוא יכול לפרוש בכל שלב. 15 תשובות נכונות מקנות פרס של 1 מיליון שקל.

בעל הזכויות בארץ הוא המפיק חיים מנור, ממעגלות הפקות, המפיקה את השעשועון "מלך הטריוויה" ("ג'פרדי"), ששודר עד העונה האחרונה בערוץ 3 בכבלים. לדברי מנור, ההצלחה הגדולה של המשחק החדש נובעת מפשטותו. "זה הפורמט של שנות ה-90. הוא 'טהור', ומכוון למטרה".« אביבה קרול « יורם ארבל ינחה את "מיליונר" ברשת