כרמי גילון התפטר מניהול אבנר; ימונה למנכ"ל מרכז פרס לשלום

דוחה הטענות לפיהן התפטר בשל החלטת הממשלה לצמצם את פעילות תאגיד הביטוח

מנכ"ל תאגיד הביטוח אבנר, כרמי גילון, התפטר היום (א') במפתיע. גילון יפרוש בסוף 1999 וימונה למנכ"ל מרכז פרס לשלום, במקומו של ח"כ אורי סביר.

השר שמעון פרס פנה לגילון כבר לפני כארבעה חודשים, לאחר הבחירות לכנסת, והציע לו את התפקיד. סביר חייב לפרוש מאחר שנבחר לח"כ מטעם מפלגת המרכז. גילון דחה באותה עת את הבקשה, אך בסוף השבוע הודיע שהוא נענה לה. היום הודיע גילון על פרישתו גם ליו"ר דירקטוריון אבנר, ד"ר בן-עמי צוקרמן.

חוגים בענף הביטוח טענו היום, כי גילון פורש לאחר שהתברר שמ-1 בינואר הקרוב יקטן היקף פעילותה של אבנר במידה ניכרת, והיא תהיה שותפה, על פי הצעת החוק הממשלתית, רק ב-%30 בענף ביטוח החובה לרכב, במקום %50 עד היום.

גילון הכחיש טענות אלו, ואמר, כי לפרישתו אין כל קשר עם הקטנת פעילותה של אבנר. גילון אמר: "החלטתי שאמשיך לנהל את אבנר עד שיוברר עתידה של החברה, ועד שהיא תחסל את הגירעון המצטבר שלה ותגיע להון על פי דרישות הפיקוח על הביטוח.

"לפני ארבעה חודשים דחיתי את פנייתו של פרס, מאחר שתנאים אלו לא התמלאו באותה שעה. בשבוע שעבר, לאחר ששר האוצר החליט שאבנר תמשיך לפעול שנה וחצי נוספת, ולאחר שמאזן החברה גילה שהיא חיסלה את הגירעון והגיעה להון על פי דרישות החוק, החלטתי שאני יכול להיענות לפנייתו החוזרת של פרס".

גילון ציין, כי אבנר הגיעה ב-30 ביוני להון של 95 מיליון שקל, ולראשונה מאז היווסדה היא עומדת בדרישות ההון של הפיקוח על הביטוח.

צוקרמן וחברי הדירקטוריון, שהופתעו מהודעת הפרישה של גילון, עדיין לא החלו לחפש מועמד חדש לתפקיד המנכ"ל. נראה, כי בשלב ראשון ימלא חיים מנור את תפקיד המנכ"ל בפועל. מנור נחשב לאיש מספר 2 באבנר ומילא את מקומו של גילון בעת היותו בחופשה.

גילון, לשעבר ראש השב"כ, מונה למנכ"ל אבנר לפני שנתיים שנים. הוא קיבל חברה בעלת גירעון של 1.5 מיליארד שקל, והצליח לחסל את הגירעון, בעיקר תודות לתקנה הממשלתית שחייבה נהגים לשלם במשך שנים תוספת לתעריף לשם חיסול הגירעון.

אבנר היא חברת הביטוח השלישית בגודלה בארץ, אך היא עוסקת רק בביטוח חובה לרכב. מחזורה צפוי להגיע השנה ל-1.7 מיליארד שקל.« מאת אלעזר לוין « כרמי גילון התפטר מניהול אבנר; ימונה למנכ"ל מרכז פרס לשלום « דוחה הטענות לפיהן התפטר בשל החלטת הממשלה לצמצם את פעילות תאגיד הביטוח